Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13801
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعبد الرحمان, حياة-
dc.contributor.authorبوخرص, نور الهدى-
dc.date.accessioned2023-11-15T09:33:20Z-
dc.date.available2023-11-15T09:33:20Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13801-
dc.descriptionThis study aimed to highlight the impact of blockchain technology on digital marketing transactions, with reference to the Amazon digital platform as a successful model in this technology. To achieve the objectives of the study and to answer the main problem, we relied on the descriptive analytical approach. The study concluded that the blockchain technology provided many new opportunities in digital marketing, as it provided security and transparency in an integrated manner, and also helped to reduce time and cost, in addition to raising the efficiency and effectiveness of various transactions, and this is what made the Amazon platform one of the first users of this technology. Based on the results of the study, we presented a set of suggestions, including that public opinion should clarify the religious and legal dimension of this technology so that institutions and individuals can control their dealings and use of it.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى إبراز أثر تقنية البلوك تشين على معاملات التسويق الرقمي، بالإشارة إلى منصة أمازون الرقمية كنموذج ناجح في هذه التقنية. ولتحقيق أهداف الدراسة والإجابة عن الإشكالية الرئيسية اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي. وقد توصلت الدراسة إلى أن تقنية البلوك تشين أتاحت العديد من الفرص الجديدة في التسويق الرقمي، حيث وفرت الأمان والشفافية بشكل متكامل كما ساعدت على اختصار الوقت والتكلفة إلى جانب رفع الكفاءة والفعالية للمعاملات المختلفة، وهذا ما جعل منصة أمازون من أوائل المستخدمين لهذه التقنية. وبناء على نتائج الدراسة قدمنا مجموعة من الاقتراحات منها أنه يجب على الرأي العام توضيح البعد الديني والقانوني لهذه التقنية حتى يتسنى للمؤسسات والأفراد ضبط تعاملاتهم واستخدامهم لهاen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالبلوك تشينen_US
dc.subjectالتسويق الرقميen_US
dc.subjectمنصة أمازون الرقميةen_US
dc.titleانعكاسات ثقنية البلوك تشين على التسويق الرقميen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.153.pdf2,51 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.