Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13798
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorشلاب, عبد الباسط-
dc.contributor.authorعامر, عبد العزيز-
dc.date.accessioned2023-11-15T09:21:51Z-
dc.date.available2023-11-15T09:21:51Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13798-
dc.descriptionThe openness of insurancecompanies to the world of advancedtechnologywas not a choicefromthem, but ratheritwasimposed on them as a matter of survival for the fittest. The speed of change witnessed by the insurancesector made it pause for self-reflection and the choicebetweenremainingisolatedfrom global transformations and changes, or being open to all challenges. Because of the intensification The competitiongenerated by the successive developments, the insurancecompanieshad to keep pace with and workwithsuchtechnological and informationaldevelopments by using the techniques of eventsfromtheircounterparts in meeting the needs and desires of theircustomers (the insured).Consideringthatthey are the focus of the insurancecompanies’ interest in achievingtheir objectives, sothesecompaniesrealized the benefit and importance of workingwiththese technologies to markettheirinsurance services withhighquality, developtheir objectives, increasecompetitiveness and gain the satisfaction of theircustomers. In this regard, ourresearch came to shed light on the impact of electronic marketing on the competitiveness of insurancecompanies, and thisstudyderivesits importance throughits focus on the issue of electronic marketing, competitiveness, and marketing of insurance services. As for the appliedframework, wedealtwiththreemodels for insurancecompanies (the French AXA, the Iraqi General InsuranceCompany, and the National InsuranceCompany SAA). It ends withsomerecommendations to betakenintoaccount in promotingelectronic marketing in insurancecompaniesen_US
dc.description.abstractإنفتاح شركات التأمين على عالم التكنولوجيا المتطورة لم يكن إختيار منها، وإنما كان مفروضا عليها من باب البقاء للأقوى، فسرعة التغيير التي شهدها قطاع التأمين جعلتها تقف وقفة مراجعة للذات و الإختيار بين البقاء في عزلة عن التحولات و التغييرات العالمية، أو الإنفتاح على كل التحديات، ونظرا لإشتداد المنافسة التي أفرزتها التطورات المتلاحقة كان لابد على شركات التأمين مواكبة و العمل بمثل هذه التطورات التكنولوجية و المعلوماتية بإستخدام تقنيات أحدث من نظيراتها في تلبية حاجات ورغبات عملائها(المؤمن لهم) بإعتبارهم محور إهتمام شركات التأمين في تحقيق أهدافها، لذلك أدركت هذه الشركات فائدة و أهمية العمل بهذه التكنولوجيات لتسويق خدماتها التأمينية بجودة عالية و تطوير أهدافهاو زيادة القدرات التنافسية و كسب رضا عملائها. وبهذا الصدد جاء بحثنا لتسليط الضوء على تأثير التسويق الإلكتروني على تنافسية شركات التأمين، وتستمد هذه الدراسة أهميتها من خلال تركيزها على مسألة التسويق الإلكتروني و التنافسية و تسويق خدمة التأمين. أما في الإطار التطبيقي تناولنا ثلاث نماذج لشركات التأمين(أكسا الفرنسية AXA، شركة التأمين العراقية العامة، الشركة الوطنية للتأمين SAA) وتنتهي بتقديم بعض التوصيات لأخذها بعين الإعتبار في تعزيز التسويق الإلكتروني في شركات التأمينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق الإلكترونيen_US
dc.subjectالتنافسيةen_US
dc.subjectشركات التأمينen_US
dc.subjectالميزة التنافسيةen_US
dc.titleالتسويق الإلكتروني كآلية لتعزيز تنافسية شركات التأمينen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.150.pdf1,94 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.