Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13797
Titre: التدقيق التسويقي كأداة لتحقيق الميزة التنافسية للمؤسسة الاقتصادية
Auteur(s): خليفي, ربيعة
بلهزيل, سليمان
Mots-clés: التدقيق التسويقي
البريد والمواصلات
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: يعتبر التدقيق التسويقي اداة مهمة لتحقيق الميزة التنافسية في المؤسسة الاقتصادية، من خلال الفصلين السابقين تعرفنا على التدقيق التسويقي والميزة التنافسية، كما تعرفنا على دور التدقيق التسويقي في بريد الجزائر وزيادة المي زة التنافسية. يجب أن تدرك المؤسسات الاقتصادية (بريد الجزائر) أن التدقيق التسويقي لو دور مهم في تحقيق الاستراتيجية من خلال استخدام أدوات وتقنيات التدقيق التسويقي والتسويق بالعلاقات. يمكن للمؤسسة تحديث فرص جديدة وتحسين استراتيجيات التسويق والتفاعل مع العملاء والمنافسين وذلك من خلال التدقيق التسويقي وتأثيره على الميزة التنافسية
Description: Marketing auditing is an important tool to achieve competitive advantage in the economic institution, through the previous two chapters we learned about marketing auditing and competitive advantage, as well as the role of marketing auditing in Algeria Post and increasing competitive advantage. Economic institutions (Algeria Post) should realize that marketing auditing has an important role in achieving strategy through the use of marketing auditing tools and techniques and relationship marketing. The organization can update new opportunities and improve marketing strategies and interaction with customers and competitors through marketing auditing and its impact on competitive advantage
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13797
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.149.pdf2 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.