Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13797
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorخليفي, ربيعة-
dc.contributor.authorبلهزيل, سليمان-
dc.date.accessioned2023-11-15T09:09:02Z-
dc.date.available2023-11-15T09:09:02Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13797-
dc.descriptionMarketing auditing is an important tool to achieve competitive advantage in the economic institution, through the previous two chapters we learned about marketing auditing and competitive advantage, as well as the role of marketing auditing in Algeria Post and increasing competitive advantage. Economic institutions (Algeria Post) should realize that marketing auditing has an important role in achieving strategy through the use of marketing auditing tools and techniques and relationship marketing. The organization can update new opportunities and improve marketing strategies and interaction with customers and competitors through marketing auditing and its impact on competitive advantageen_US
dc.description.abstractيعتبر التدقيق التسويقي اداة مهمة لتحقيق الميزة التنافسية في المؤسسة الاقتصادية، من خلال الفصلين السابقين تعرفنا على التدقيق التسويقي والميزة التنافسية، كما تعرفنا على دور التدقيق التسويقي في بريد الجزائر وزيادة المي زة التنافسية. يجب أن تدرك المؤسسات الاقتصادية (بريد الجزائر) أن التدقيق التسويقي لو دور مهم في تحقيق الاستراتيجية من خلال استخدام أدوات وتقنيات التدقيق التسويقي والتسويق بالعلاقات. يمكن للمؤسسة تحديث فرص جديدة وتحسين استراتيجيات التسويق والتفاعل مع العملاء والمنافسين وذلك من خلال التدقيق التسويقي وتأثيره على الميزة التنافسيةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتدقيق التسويقيen_US
dc.subjectالبريد والمواصلاتen_US
dc.titleالتدقيق التسويقي كأداة لتحقيق الميزة التنافسية للمؤسسة الاقتصاديةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.149.pdf2 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.