Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13705
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمناد, نوال-
dc.contributor.authorكرشة, منال-
dc.date.accessioned2023-11-09T14:17:04Z-
dc.date.available2023-11-09T14:17:04Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13705-
dc.descriptionThe aim of this study is to highlight the role of internal marketing with its dimensions (empowerment, training, motivation, internal communication) in enhancing job satisfaction and creating organizational loyalty in Algeria Telecommunications Corporation of Tiaret. Data was collected through the design of a questionnaire distributed to employees of the corporation, a total of 34 questionnaires out of 50 distributed were retrieved. The collected data was then processed using the statistical analysis software SPSS. The study has yielded a number of results, the most important of which is the presence of an impact of internal marketing practices with its dimensions on job satisfaction in the studied institution, as well as the impact of internal marketing dimensions on organizational loyalty. Additionally, there is an impact of job satisfaction on organizational loyaltyen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى إبراز دور التسويق الداخلي بأبعاده ( التمكين ، التدريب ، التحفيز ، الاتصال الداخلي ) في تعزيز الرضا الوظيفي و خلق الولاء التنظيمي في مؤسسة اتصالات الجزائر بولاية تيارت، وذلك باستخدام المنهج التحليلي لاختبار فرضيات الدراسة ، وقد تم جمع البيانات من خلال تصميم استبيانة و توزيعها على موظفي مديرية اتصالات الجزائر بولاية تيارت ، حيث تم توزيع 50 استبانة منها 34 صالحة للتحليل ، ليتم بعد ذلك معالجة المعطيات المجمعة باستخدام برنامج التحليل الإحصائي SPss، وقد أفضت الدراسات إلى جملة من النتائج أهمها وجود اثر لممارسات التسويق الداخلي بأبعاده على الرضا الوظيفي في المؤسسة محل الدراسة ، وكذا وجود اثر لأبعاد التسويق الداخلي على الولاء التنظيمي ، بالإضافة إلى وجود اثر للرضا الوظيفي على الولاء التنظيميen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق الداخليen_US
dc.subjectالرضا الوظيفيen_US
dc.subjectمؤسسة اتصالات الجزائرen_US
dc.subjectالولاء التنظيميen_US
dc.titleدور التسويق الداخلي في تعزيز الرضا الوظيفي وخلق الولاء التنظيميen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.59.pdf2,11 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.