Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13673
Title: أثر تنافسية شركات التأمين على المستهلك الجزائري
Authors: دغميش, أسامة
سهلي, شمس الدين
Keywords: المستهلك
شركات التأمين
القطاع المالي
الحوادث
Issue Date: يون-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تعتبر شركات التأمين جزءًا هامًا من القطاع المالي في البلاد، حيث تقدم خدمات تأمين متنوعة تشمل التأمين على السيارات والمنازل والحوادث الشخصية والصحة والأعمال التجارية وغيرها. تتنافس شركات التأمين في الجزائر على جذب المستهلكين والحفاظ على زبائنها الحاليين من خلال تقديم خدمات متميزة وأسعار منافسة، وتتمثل أهمية التنافسية في تحفيز هذه الشركات على تطوير منتجات وخدمات جديدة، وتحسين جودة الخدمة المقدمة وتقديم حلول مبتكرة، اعتمادا على التكنولوجيا والابتكار وتنويع الخيارات بذلك يستفيد المستهلك من تحسين مستوى الخدمات والمنتجات المتاحة له. من الجدير بالذكر أنه يجب على المستهلك الجزائري أن يقوم بدراسة ومقارنة العروض والخدمات المقدمة من قبل شركات التأمين المختلفة قبل اتخاذ قرار الاشتراك، والتأكد من أنه يحصل على التغطية الملائمة لاحتياجاته وبأفضل سعر ممكن
Description: Insurance companies are an important part of the financial sector in the country, as they provide various insurance services that include insurance for cars, homes, personal accidents, health, business and others. Insurance companies in Algeria compete to attract consumers and maintain their existing customers by providing excellent services and competitive prices. To improve the level of services and products available to him. It is worth noting that the Algerian consumer must study and compare offers and services Provided by different insurance companies before deciding to subscribe, make sure that he gets the coverage appropriate to his needs and at the best possible price.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13673
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2023.29.pdf137,82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.