Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13660
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبورحلة, سارة-
dc.date.accessioned2023-11-08T08:02:31Z-
dc.date.available2023-11-08T08:02:31Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13660-
dc.descriptionThis memorandum aims to study the relationship between products and marketing by highlighting the contribution of smart products in achieving the marketing objectives of organizations, in accordance with the current and rapid technological and digital developments that significantly influence the desires and preferences of consumers who are constantly connected to the internet. The research problem revolved around the extent to which smart products contribute to achieving the marketing objectives of organizations. The empirical study was conducted on the applications of smart products in the public and semi-urban transportation institution in Tiaret, ETUS. The study found that the role of smart products manifested in achieving the marketing objectives set by the institution's managers and in the development and enhancement of its services, which resulted in customer satisfaction and positioned it as a leader in its field.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه المذكرة إلى محاولة دراسة علاقة المنتجات بالتسويق من خلال ابراز مساهمة المنتجات الذكية في تحقيق الأهداف التسويقية للمنظمات وفقا للتطورات التكنولوجية و الرقمية الراهنة و المتسارعة والتي تؤثر بشكل كبير على رغبات و أذواق المستهلكين الذين أصبحوا متصلين بشبكات الإنترنت طيلة اليوم . و لقد كانت إشكالية البحث تدور حول ما مدى مساهمة المنتجات الذكية في تحقيق الأهداف التسويقية للمنظمات ، حيث تمثل الدراسة التطبيقية في تطبيقات المنتجات الذكية في المؤسسة العمومية للنقل الحضري و الشبه حضري لولاية تيارت ETUS وقد توصل الدراسة إلى أن دور المنتجات الذكية تجلى في تحقيق الأهداف التسويقية التي سطرها مسيرو المؤسسة وتطوير وترقية خدماتها الأمر الذي حقق رضا عملائها و أكسبها التميز في مجالها.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالمنتجات الذكيةen_US
dc.subjectالاهداف التسويقيةen_US
dc.subjectبطاقة وتطبيق حافلتيen_US
dc.titleالمنتجات الذكية ودورها في تحقيق الأهداف التسويقية لمنظمات الأعمالen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.17.pdf3,11 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.