Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13657
Titre: الخداع التسويقي عبر المواقع الالكترونية
Auteur(s): زروقي, ايمان
منصوري, كريمة
Mots-clés: المزيج التسويقي
الخداع التسويقي
المواقع الالكترونية
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: هدفت هذه الدراسة الى تسليط الضوء على اثر الخداع التسويقي بابعاده المتمثلة في عناصر المزيج التسويقي (منتج، سعر، ترويج، توزيع) على المواقع الالكترونية وابعادها (البعد المعرفي، البعد السلوكي، البعد الوجداني) وهذا بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي ، ولتحقيق اهداف الدراسة تمت الاستعانة باستمارة استبيان على عينة مكونة من 50 شخص في ولاية تيارت واستخدمنا برنامج الحزم الاحصائية spss
Description: This study aimed to shed light on the impact of marketing deception with its dimensions represented in the elements of the marketing mix (product, price, promotion, distribution) on websites and their dimensions (cognitive dimension, behavioral dimension, emotional dimension) and this is based on the descriptive analytical approach, and to achieve the objectives of the study, a questionnaire form was used on a sample of 50 people in the state of Tiaret and we used the statistical packages program spss, version 22, to analyze data and extract information. We have obtained from this study a set of results, the most important of which are: There is a statistically significant effect of the impact of marketing deception on website shoppers, there is a statistically significant effect of marketing deception through websites on the elements of the marketing mix, there is no relationship between marketing deception through websites and consumers' demand to use e-marketing.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13657
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.16.pdf3,15 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.