Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13657
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorزروقي, ايمان-
dc.contributor.authorمنصوري, كريمة-
dc.date.accessioned2023-11-07T10:23:30Z-
dc.date.available2023-11-07T10:23:30Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13657-
dc.descriptionThis study aimed to shed light on the impact of marketing deception with its dimensions represented in the elements of the marketing mix (product, price, promotion, distribution) on websites and their dimensions (cognitive dimension, behavioral dimension, emotional dimension) and this is based on the descriptive analytical approach, and to achieve the objectives of the study, a questionnaire form was used on a sample of 50 people in the state of Tiaret and we used the statistical packages program spss, version 22, to analyze data and extract information. We have obtained from this study a set of results, the most important of which are: There is a statistically significant effect of the impact of marketing deception on website shoppers, there is a statistically significant effect of marketing deception through websites on the elements of the marketing mix, there is no relationship between marketing deception through websites and consumers' demand to use e-marketing.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى تسليط الضوء على اثر الخداع التسويقي بابعاده المتمثلة في عناصر المزيج التسويقي (منتج، سعر، ترويج، توزيع) على المواقع الالكترونية وابعادها (البعد المعرفي، البعد السلوكي، البعد الوجداني) وهذا بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي ، ولتحقيق اهداف الدراسة تمت الاستعانة باستمارة استبيان على عينة مكونة من 50 شخص في ولاية تيارت واستخدمنا برنامج الحزم الاحصائية spssen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالمزيج التسويقيen_US
dc.subjectالخداع التسويقيen_US
dc.subjectالمواقع الالكترونيةen_US
dc.titleالخداع التسويقي عبر المواقع الالكترونيةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.16.pdf3,15 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.