Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13173
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | سمية, جومي | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-20T14:04:53Z | - |
dc.date.available | 2023-09-20T14:04:53Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13173 | - |
dc.description.abstract | موضوع ديداكتيك التفلسف عند الطفل يركز على تعليم الفلسفة كالتفكير النقدي للأطفال.يهدف هذا الموضوع إلى تطوير قدرات الأطفال في التفكير بشكل منهجي واستكشاف لأفكارو المفاهيم الفلسفية. من خلال تعليم الفلسفة للأطفال، يتعلمون كيفية طرح الأسئلة الأساسية كالتفكير بشكل منظم ومنطقي. يتعرف الأطفال على المفاهيم الأخلاقية و القيم وكيفية تطبيقها في حياتهم اليومية. يتعلمون أيضًا كيفية التواصل و التعاون مع الآخرين في مناقشات جماعية حول المسائل الفلسفية. تعليم ديداكتيك التفلسف للأطفال يعزز تطويرهم الشامل، بما في ذلك التفكير النقدي كالتحليلي كالقدرة على اتخاذ القرارات وحل المشكلات. كما يساعدهم على بناء الثقة بالنفس والتعبير عن الذات بشكل صحي ومنطقي ، بشكل عام، تعليم ديداكتيك التفلمسف عند الطفل يهدف إلى تمكنيهم من الاستكشاف والتفكير العميق والتعامل بشكل أخلاقي مع العالم من حولهم. يعتبر هذا الموضوع أحد الأدوات المهمة لتطوير القدرات العقلية والفكرية لدى الأطفال لمنذ مرحلة الطفولة المبكرة. | en_US |
dc.description.sponsorship | Didactic Philosophy for Children focuses on teaching philosophy and critical thinking to children. This subject aims to develop children's abilities to think systematically and explore philosophical ideas and concepts. By teaching philosophy to children, they learn how to ask basic questions and think in an orderly and logical manner. Children learn about ethical concepts and values and how to apply them in their daily lives. They also learn how to communicate and collaborate with others in group discussions on philosophical questions . Teaching children didactic philosophizing promotes their all-round development, including critical and analytical thinking, the ability to make decisions, and to solve problems. It also helps them build self-confidence and express themselves in a healthy and logical way.In general, teaching didactic philosophizing in children aims to enable them to explore, thinkdeeply, and deal ethically with the world around them. This subject is considered one of theimportant tools for developing children's mental and intellectual abilities from earlychildhood. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت | en_US |
dc.subject | الديداكتيك ،التفلسف ، البيداغوجيا ، علم التربية | en_US |
dc.title | ديداكتيك التفلسف عند الاطفال | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PHIL.2023.18.pdf | 1,68 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.