Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13036
Title: Experimenting the BNP formulas' effectiveness in Estimating EFL Learners' Reading times: Hassani EL HADJ Middle School Learners in Tiaret as a Case Study
Authors: BOUABDELLI, Khaled Mustapha Ihab
BOUABDELLAH, Nassim Moulay
Keywords: Reading; Readability Formulas; BNP Formulas; Reading Time; EFL learners
Issue Date: 13-Jul-2023
Publisher: Université IBN KHALDOUN- Tiaret
Abstract: This action research investigates the effectiveness of BNP readability formulas in estimating compatible reading times for Algerian middle school EFL learners in Tiaret. It also aims at exploring middle school EFL teachers‟ views on the use of BNP formulas as predictive readability tools. Adopting a mixed-method approach, the researchers made use of 06 teacher‟s interview and fieldwork experiments with 108 target learners. Both positive and negative feedback were provided by participating practitioner teachers on the usefulness of BNP formulas. Moreover, experiments‟ results demonstrate both minor and major variations between predicted and real reading times among the different categories of learners of the four middle school levels confirming the need for further research to improve the feasibility of BNP formulas to provide compatible reading times for all categories of Algerian middle school learners.
Description: تبحث هاته الدراسة الميدانية في فعالية صيغ BNP للقراءة في تقدير أوقات القراءة المتوافقة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المدرسة المتوسطة الجزائرية في تيارت. ويهدف أيضًا إلى استكشاف آراء معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المدارس المتوسطة حول استخدام صيغ BNP كأدوات قراءة تنبؤية . استجوب الباحثون الاساتذة المعنيون كعينة بالاضافة الى تجاربهم على نصوص مختلفة. تُظهر نتائج التجار باختلافات طفيفة واخرى مرتفعة نوعا ما بين أوقات القراءة المتوقعة والحقيقية بين الفئات المختلفة من المتعلمين في المستويات المدرسية الأربعة، مما يؤكد الحاجة إلى مزيد من البحث لتحسين جدوى صيغ BNP لتتوقع أوقات قراءة متوافقة لـجميع فئات متعلمي المدارس المتوسطة الجزائرية.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13036
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BNP-Dissertation-Boubdellah-and-Bouabdelli -2023 (2).pdf1,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.