Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13036
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorBOUABDELLI, Khaled Mustapha Ihab-
dc.contributor.authorBOUABDELLAH, Nassim Moulay-
dc.date.accessioned2023-09-14T14:00:08Z-
dc.date.available2023-09-14T14:00:08Z-
dc.date.issued2023-07-13-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13036-
dc.descriptionتبحث هاته الدراسة الميدانية في فعالية صيغ BNP للقراءة في تقدير أوقات القراءة المتوافقة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المدرسة المتوسطة الجزائرية في تيارت. ويهدف أيضًا إلى استكشاف آراء معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في المدارس المتوسطة حول استخدام صيغ BNP كأدوات قراءة تنبؤية . استجوب الباحثون الاساتذة المعنيون كعينة بالاضافة الى تجاربهم على نصوص مختلفة. تُظهر نتائج التجار باختلافات طفيفة واخرى مرتفعة نوعا ما بين أوقات القراءة المتوقعة والحقيقية بين الفئات المختلفة من المتعلمين في المستويات المدرسية الأربعة، مما يؤكد الحاجة إلى مزيد من البحث لتحسين جدوى صيغ BNP لتتوقع أوقات قراءة متوافقة لـجميع فئات متعلمي المدارس المتوسطة الجزائرية.en_US
dc.description.abstractThis action research investigates the effectiveness of BNP readability formulas in estimating compatible reading times for Algerian middle school EFL learners in Tiaret. It also aims at exploring middle school EFL teachers‟ views on the use of BNP formulas as predictive readability tools. Adopting a mixed-method approach, the researchers made use of 06 teacher‟s interview and fieldwork experiments with 108 target learners. Both positive and negative feedback were provided by participating practitioner teachers on the usefulness of BNP formulas. Moreover, experiments‟ results demonstrate both minor and major variations between predicted and real reading times among the different categories of learners of the four middle school levels confirming the need for further research to improve the feasibility of BNP formulas to provide compatible reading times for all categories of Algerian middle school learners.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversité IBN KHALDOUN- Tiareten_US
dc.subjectReading; Readability Formulas; BNP Formulas; Reading Time; EFL learnersen_US
dc.titleExperimenting the BNP formulas' effectiveness in Estimating EFL Learners' Reading times: Hassani EL HADJ Middle School Learners in Tiaret as a Case Studyen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
BNP-Dissertation-Boubdellah-and-Bouabdelli -2023 (2).pdf1,09 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.