Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12702
Title: | الدافعية و اثرها في تعلم انشطة اللغة العربية التعليم المتوسط انموذجا |
Authors: | خالدية بلقاسم فتيحة العايدي |
Keywords: | تعليمية تعلم المعلم المتعلم اكتساب انشطة اللغة العربية دافعية |
Issue Date: | 3-يول-2023 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات |
Abstract: | احتلت أنشطة اللّغة العربيّة الصّدارة في تعليميّة اللّغة العربيّة، حيث أضحت من أهمّ مكوّنات المنهج الدّراسي، مما جعل الدراسيين يولّون اهتماما كبيرا في تعليمها، لما لها من أثر في التحصيل الدّراسي الجيّد، فحاولنا من خلال هذه الدّراسة الموسومة بـ" أثر الدافعية في تعلّم أنشطة اللغة العربية " التطرّق إلى النّواحي التربوية والنّفسية لهذه العملية. هدفت هذه الدراسة إلى الإشارة لأهمية تعليميّة اللغة العربية في العمليّة التّعليميّة التعلّميّة، والتعرّف على ميادين اللّغة العربيّة وبعض من أنشطتها، ثمّ الكشف عن الدّافعيّة في تعلّم هذه الأنشطة. |
Description: | The activities of the Arabic language occupied a leading place in the teaching of the Arabic language, as it became one of the most important components of the school curriculum, which made the students pay great attention to its education, because of its impact on Good academic achievement, so we tried through this study tagged with & quot; the impact of motivation in learning Arabic language activities " to address the pedagogical and psychological aspects of this process. The aim of this study was to point out the importance of teaching the Arabic language in the educational learning process, to identify the fields of the Arabic language and some of its activities, and then to reveal the motivation in learning these activities. |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12702 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
الدّافعية وأثرها في تعلّم أنشطة اللغة العربية.pdf | 9,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.