Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12691
Title: التحليل اللساني النصي للكتاب المدرسي - السنة الرابعة ابتدائي أنموذجا
Authors: شهيناز حري
هوارية كريم
Keywords: التحليلي اللساني النصي
النص التعليمي
الاتساق والانسجام.
Issue Date: 26-يون-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: تهدف هذه الدراسة المعنونة بـ "التحليل اللساني النصي للكتاب المدرسي – السنة الرابعة ابتدائي أنموذجا-" إلى التعرف على معايير اختيار النص التعليمي وكيفية التحليل اللساني النصي لنصوص القراءة للسنة الرابعة ابتدائي من خلال الاتساق والانسجام وآلياتها في التحليل للوصول إلى المعنى من النص المقروء.
Description: This study, entitled "Linguistic textual analysis of the textbook - the fourth year of primary school as a model-" aims to identify the criteria for selecting the educational text and how to analyze the textual linguistic analysis of reading texts for the fourth year of primary school through consistency and harmony and its mechanisms in the analysis to reach the meaning of the read text.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12691
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
التحليل اللساني النصي للكتاب المدرسي.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.