Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | امحمد عزالدين | - |
dc.contributor.author | ابراهيم وليد رواب | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T08:08:46Z | - |
dc.date.available | 2023-07-17T08:08:46Z | - |
dc.date.issued | 2023-07-03 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672 | - |
dc.description | Through the study we conducted, which focuses on designing linguistic exercises in the Arabic language curriculum - Algerian school as a model - we aim to emphasize the importance of using linguistic exercises as a means of acquiring knowledge, developing language skills, and evaluating them through speaking and writing correctly, with taking into account the quality and method of the linguistic exercises used, which take into account the learners' capabilities and their social, psychological, and mental differences. | en_US |
dc.description.abstract | نهدف من خلال الدراسة التي قمنا بها في تخطيط التمارين اللغوية في منهاج اللغة العربية المدرسة الجزائرية انموذجا الى ضرورة التاكد لاستعمال التمارين اللغوية كوسيلة لاكتساب المعارف وتنمية المهارات اللغوية و تقييمها مشافهة و كتابة بشكل سليم. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات | en_US |
dc.subject | تخطيط | en_US |
dc.subject | التمارين اللغوية | en_US |
dc.subject | منهاهج | en_US |
dc.subject | اللغة العربية | en_US |
dc.subject | المدرسة الجزائرية | en_US |
dc.title | تخطيطٌ التّمارينٌ اللّغوية في منهاج اللّغة العربية المدرسة الجزائريةٌّ أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
1688293510427_مذكرة جاهزة للطباعة.pdf | 5,97 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.