Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorامحمد عزالدين-
dc.contributor.authorابراهيم وليد رواب-
dc.date.accessioned2023-07-17T08:08:46Z-
dc.date.available2023-07-17T08:08:46Z-
dc.date.issued2023-07-03-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672-
dc.descriptionThrough the study we conducted, which focuses on designing linguistic exercises in the Arabic language curriculum - Algerian school as a model - we aim to emphasize the importance of using linguistic exercises as a means of acquiring knowledge, developing language skills, and evaluating them through speaking and writing correctly, with taking into account the quality and method of the linguistic exercises used, which take into account the learners' capabilities and their social, psychological, and mental differences.en_US
dc.description.abstractنهدف من خلال الدراسة التي قمنا بها في تخطيط التمارين اللغوية في منهاج اللغة العربية المدرسة الجزائرية انموذجا الى ضرورة التاكد لاستعمال التمارين اللغوية كوسيلة لاكتساب المعارف وتنمية المهارات اللغوية و تقييمها مشافهة و كتابة بشكل سليم.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectتخطيطen_US
dc.subjectالتمارين اللغويةen_US
dc.subjectمنهاهجen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.subjectالمدرسة الجزائريةen_US
dc.titleتخطيطٌ التّمارينٌ اللّغوية في منهاج اللّغة العربية المدرسة الجزائريةٌّ أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
1688293510427_مذكرة جاهزة للطباعة.pdf5,97 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.