Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | امحمد عزالدين | - |
dc.contributor.author | ابراهيم وليد رواب | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T08:08:46Z | - |
dc.date.available | 2023-07-17T08:08:46Z | - |
dc.date.issued | 2023-07-03 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672 | - |
dc.description | Through the study we conducted, which focuses on designing linguistic exercises in the Arabic language curriculum - Algerian school as a model - we aim to emphasize the importance of using linguistic exercises as a means of acquiring knowledge, developing language skills, and evaluating them through speaking and writing correctly, with taking into account the quality and method of the linguistic exercises used, which take into account the learners' capabilities and their social, psychological, and mental differences. | en_US |
dc.description.abstract | نهدف من خلال الدراسة التي قمنا بها في تخطيط التمارين اللغوية في منهاج اللغة العربية المدرسة الجزائرية انموذجا الى ضرورة التاكد لاستعمال التمارين اللغوية كوسيلة لاكتساب المعارف وتنمية المهارات اللغوية و تقييمها مشافهة و كتابة بشكل سليم. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات | en_US |
dc.subject | تخطيط | en_US |
dc.subject | التمارين اللغوية | en_US |
dc.subject | منهاهج | en_US |
dc.subject | اللغة العربية | en_US |
dc.subject | المدرسة الجزائرية | en_US |
dc.title | تخطيطٌ التّمارينٌ اللّغوية في منهاج اللّغة العربية المدرسة الجزائريةٌّ أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1688293510427_مذكرة جاهزة للطباعة.pdf | 5,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.