Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672
Title: تخطيطٌ التّمارينٌ اللّغوية في منهاج اللّغة العربية المدرسة الجزائريةٌّ أنموذجا
Authors: امحمد عزالدين
ابراهيم وليد رواب
Keywords: تخطيط
التمارين اللغوية
منهاهج
اللغة العربية
المدرسة الجزائرية
Issue Date: 3-Jul-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: نهدف من خلال الدراسة التي قمنا بها في تخطيط التمارين اللغوية في منهاج اللغة العربية المدرسة الجزائرية انموذجا الى ضرورة التاكد لاستعمال التمارين اللغوية كوسيلة لاكتساب المعارف وتنمية المهارات اللغوية و تقييمها مشافهة و كتابة بشكل سليم.
Description: Through the study we conducted, which focuses on designing linguistic exercises in the Arabic language curriculum - Algerian school as a model - we aim to emphasize the importance of using linguistic exercises as a means of acquiring knowledge, developing language skills, and evaluating them through speaking and writing correctly, with taking into account the quality and method of the linguistic exercises used, which take into account the learners' capabilities and their social, psychological, and mental differences.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1688293510427_مذكرة جاهزة للطباعة.pdf5,97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.