Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672
Titre: تخطيطٌ التّمارينٌ اللّغوية في منهاج اللّغة العربية المدرسة الجزائريةٌّ أنموذجا
Auteur(s): امحمد عزالدين
ابراهيم وليد رواب
Mots-clés: تخطيط
التمارين اللغوية
منهاهج
اللغة العربية
المدرسة الجزائرية
Date de publication: 3-jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Résumé: نهدف من خلال الدراسة التي قمنا بها في تخطيط التمارين اللغوية في منهاج اللغة العربية المدرسة الجزائرية انموذجا الى ضرورة التاكد لاستعمال التمارين اللغوية كوسيلة لاكتساب المعارف وتنمية المهارات اللغوية و تقييمها مشافهة و كتابة بشكل سليم.
Description: Through the study we conducted, which focuses on designing linguistic exercises in the Arabic language curriculum - Algerian school as a model - we aim to emphasize the importance of using linguistic exercises as a means of acquiring knowledge, developing language skills, and evaluating them through speaking and writing correctly, with taking into account the quality and method of the linguistic exercises used, which take into account the learners' capabilities and their social, psychological, and mental differences.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12672
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
1688293510427_مذكرة جاهزة للطباعة.pdf5,97 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.