Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659
Titre: Unveiling the Impact of Classroom Discourse on Genders’ Psychological Safety and Academic Stress Third Year High School students’ in Tiaret City
Auteur(s): Chaimaa THAMER
Sara BENALI
Mots-clés: Impact
Classroom Discourse
Genders’ Psychological Safety
Academic Stress
Tiaret City
High School students
Date de publication: 26-jui-2023
Editeur: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Résumé: This study examines how classroom discourse impacts students' psychological safety, academic stress, and specifically genders’ psychological safety. Through analyzing classroom discourse, the research highlights the importance of appropriate discourse in shaping students' well-being and academic performance. The mixed methods provide valuable insights for improving educational practices and creating a positive learning environment.
Description: تتمحور هذه الدراسة حول تأثير الخطاب الصفي على السلامة النفسية للتلاميذ والضغوط الأكاديمية وعلى وجه التحديد السلامة النفسية المرتبطة بالجنس. من خلال تحليل خطاب الفصل الدراسي، يسلط البحث الضوء على أهمية الخطاب المناسب في تشكيل راحة التلاميذ والأداء الأكاديمي. كما توفر الأساليب المستعملة في هذه الدراسة معارف قيمة لتحسين الممارسات التعليمية وتهيئة بيئة تعليمية إيجابية
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.ENG.2023.02.pdf5,08 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.