Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659
Title: Unveiling the Impact of Classroom Discourse on Genders’ Psychological Safety and Academic Stress Third Year High School students’ in Tiaret City
Authors: Chaimaa THAMER
Sara BENALI
Keywords: Impact
Classroom Discourse
Genders’ Psychological Safety
Academic Stress
Tiaret City
High School students
Issue Date: 26-Jun-2023
Publisher: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Abstract: This study examines how classroom discourse impacts students' psychological safety, academic stress, and specifically genders’ psychological safety. Through analyzing classroom discourse, the research highlights the importance of appropriate discourse in shaping students' well-being and academic performance. The mixed methods provide valuable insights for improving educational practices and creating a positive learning environment.
Description: تتمحور هذه الدراسة حول تأثير الخطاب الصفي على السلامة النفسية للتلاميذ والضغوط الأكاديمية وعلى وجه التحديد السلامة النفسية المرتبطة بالجنس. من خلال تحليل خطاب الفصل الدراسي، يسلط البحث الضوء على أهمية الخطاب المناسب في تشكيل راحة التلاميذ والأداء الأكاديمي. كما توفر الأساليب المستعملة في هذه الدراسة معارف قيمة لتحسين الممارسات التعليمية وتهيئة بيئة تعليمية إيجابية
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.ENG.2023.02.pdf5,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.