Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorChaimaa THAMER-
dc.contributor.authorSara BENALI-
dc.date.accessioned2023-07-12T13:12:27Z-
dc.date.available2023-07-12T13:12:27Z-
dc.date.issued2023-06-26-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659-
dc.descriptionتتمحور هذه الدراسة حول تأثير الخطاب الصفي على السلامة النفسية للتلاميذ والضغوط الأكاديمية وعلى وجه التحديد السلامة النفسية المرتبطة بالجنس. من خلال تحليل خطاب الفصل الدراسي، يسلط البحث الضوء على أهمية الخطاب المناسب في تشكيل راحة التلاميذ والأداء الأكاديمي. كما توفر الأساليب المستعملة في هذه الدراسة معارف قيمة لتحسين الممارسات التعليمية وتهيئة بيئة تعليمية إيجابيةen_US
dc.description.abstractThis study examines how classroom discourse impacts students' psychological safety, academic stress, and specifically genders’ psychological safety. Through analyzing classroom discourse, the research highlights the importance of appropriate discourse in shaping students' well-being and academic performance. The mixed methods provide valuable insights for improving educational practices and creating a positive learning environment.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherFaculty of Letters and Languages - Department of Englishen_US
dc.subjectImpacten_US
dc.subjectClassroom Discourseen_US
dc.subjectGenders’ Psychological Safetyen_US
dc.subjectAcademic Stressen_US
dc.subjectTiaret Cityen_US
dc.subjectHigh School studentsen_US
dc.titleUnveiling the Impact of Classroom Discourse on Genders’ Psychological Safety and Academic Stress Third Year High School students’ in Tiaret Cityen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.ENG.2023.02.pdf5,08 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.