Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | Chaimaa THAMER | - |
dc.contributor.author | Sara BENALI | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T13:12:27Z | - |
dc.date.available | 2023-07-12T13:12:27Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-26 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12659 | - |
dc.description | تتمحور هذه الدراسة حول تأثير الخطاب الصفي على السلامة النفسية للتلاميذ والضغوط الأكاديمية وعلى وجه التحديد السلامة النفسية المرتبطة بالجنس. من خلال تحليل خطاب الفصل الدراسي، يسلط البحث الضوء على أهمية الخطاب المناسب في تشكيل راحة التلاميذ والأداء الأكاديمي. كما توفر الأساليب المستعملة في هذه الدراسة معارف قيمة لتحسين الممارسات التعليمية وتهيئة بيئة تعليمية إيجابية | en_US |
dc.description.abstract | This study examines how classroom discourse impacts students' psychological safety, academic stress, and specifically genders’ psychological safety. Through analyzing classroom discourse, the research highlights the importance of appropriate discourse in shaping students' well-being and academic performance. The mixed methods provide valuable insights for improving educational practices and creating a positive learning environment. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Faculty of Letters and Languages - Department of English | en_US |
dc.subject | Impact | en_US |
dc.subject | Classroom Discourse | en_US |
dc.subject | Genders’ Psychological Safety | en_US |
dc.subject | Academic Stress | en_US |
dc.subject | Tiaret City | en_US |
dc.subject | High School students | en_US |
dc.title | Unveiling the Impact of Classroom Discourse on Genders’ Psychological Safety and Academic Stress Third Year High School students’ in Tiaret City | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.ENG.2023.02.pdf | 5,08 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.