Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12635
Title: Investigating Gender Role in Using Politeness Strategies Case of Third Year secondary School pupils in Tiaret
Authors: Hadil FERHAT
Aida DJABALLAH
Keywords: Politeness
Gender Differences
Positive Politeness Strategies
Negative Politeness Strategies
Gender disparity
Issue Date: 12-Jun-2023
Publisher: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Abstract: This study explores politeness strategies in the classroom among third-year pupils, emphasizing gender differences. A Mixed Method Approach using questionnaires and an online situational task was employed. Analysis of data from twenty girls and twenty boys revealed that females employ more positive and negative politeness strategies than males, indicating a notable gender disparity in this context.
Description: ان هذه الدراسة تكشف استراتيجيات الادب في الفصل الدراسي بين تلاميذ السنة الثالثة ، مع التركيز على الفروق بين الجنسين. تم استخدام نهج أسلوب مختلط باستخدام الاستبيانات ومهمة ظرفية عبر الإنترنت. أظهر تحليل البيانات المأخوذة من عشرين فتاة وعشرين فتى أن الإناث يستخدمن استراتيجيات مهذبة إيجابية وسلبية أكثر من الذكور، مما يشير إلى . وجود تفاوت ملحوظ بين الجنسين في هذا السياق
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12635
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Egps xx.pdf978,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.