Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12635
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hadil FERHAT | - |
dc.contributor.author | Aida DJABALLAH | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-11T12:20:06Z | - |
dc.date.available | 2023-07-11T12:20:06Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-12 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12635 | - |
dc.description | ان هذه الدراسة تكشف استراتيجيات الادب في الفصل الدراسي بين تلاميذ السنة الثالثة ، مع التركيز على الفروق بين الجنسين. تم استخدام نهج أسلوب مختلط باستخدام الاستبيانات ومهمة ظرفية عبر الإنترنت. أظهر تحليل البيانات المأخوذة من عشرين فتاة وعشرين فتى أن الإناث يستخدمن استراتيجيات مهذبة إيجابية وسلبية أكثر من الذكور، مما يشير إلى . وجود تفاوت ملحوظ بين الجنسين في هذا السياق | en_US |
dc.description.abstract | This study explores politeness strategies in the classroom among third-year pupils, emphasizing gender differences. A Mixed Method Approach using questionnaires and an online situational task was employed. Analysis of data from twenty girls and twenty boys revealed that females employ more positive and negative politeness strategies than males, indicating a notable gender disparity in this context. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Faculty of Letters and Languages - Department of English | en_US |
dc.subject | Politeness | en_US |
dc.subject | Gender Differences | en_US |
dc.subject | Positive Politeness Strategies | en_US |
dc.subject | Negative Politeness Strategies | en_US |
dc.subject | Gender disparity | en_US |
dc.title | Investigating Gender Role in Using Politeness Strategies Case of Third Year secondary School pupils in Tiaret | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
Egps xx.pdf | 978,93 kB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.