Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12635
Titre: Investigating Gender Role in Using Politeness Strategies Case of Third Year secondary School pupils in Tiaret
Auteur(s): Hadil FERHAT
Aida DJABALLAH
Mots-clés: Politeness
Gender Differences
Positive Politeness Strategies
Negative Politeness Strategies
Gender disparity
Date de publication: 12-jui-2023
Editeur: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Résumé: This study explores politeness strategies in the classroom among third-year pupils, emphasizing gender differences. A Mixed Method Approach using questionnaires and an online situational task was employed. Analysis of data from twenty girls and twenty boys revealed that females employ more positive and negative politeness strategies than males, indicating a notable gender disparity in this context.
Description: ان هذه الدراسة تكشف استراتيجيات الادب في الفصل الدراسي بين تلاميذ السنة الثالثة ، مع التركيز على الفروق بين الجنسين. تم استخدام نهج أسلوب مختلط باستخدام الاستبيانات ومهمة ظرفية عبر الإنترنت. أظهر تحليل البيانات المأخوذة من عشرين فتاة وعشرين فتى أن الإناث يستخدمن استراتيجيات مهذبة إيجابية وسلبية أكثر من الذكور، مما يشير إلى . وجود تفاوت ملحوظ بين الجنسين في هذا السياق
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12635
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
Egps xx.pdf978,93 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.