Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12601
Titre: اثر الاعاقة السمعية في تعطيل بناء المهارات اللغوية
Auteur(s): رابح عوالي
Mots-clés: الاعاقة السمعية
صعوبات التعلم
المهارات اللغوية
صعوبة النطق
Date de publication: 26-jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Résumé: بما ان المهارات اللغوية تعتمد على تعلم الفرد للاحرف و الكلمات عن طرق نطقها فان ذوي الاعاقات السمعية يواجهون مشكلات اتجاه القراءة بصورة سليمة كغيرهم من الافراد لانها مهارات القراءة و الكتابة تعتمد على المعرفة بالصوت.
Description: Since language skills depend on the individual's learning of letters and words by pronouncing them, people with hearing disabilities face problems with the direction of reading properly like other individuals because speech skills, meanings and language uses are acquired through the growth of speaking and enjoyment skills, where people with hearing disabilities face problems related to inefficiency in phonetic perception, syntax, and in identifying words and vocabulary and slow reading, as these difficulties are related to the extent to which preventive measures are taken at an early stage and the availability of Educational environments for people with hearing impairments.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12601
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
مذكرة تخرج نهائي2.pdf2,75 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.