Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12601
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorرابح عوالي-
dc.date.accessioned2023-07-10T08:40:09Z-
dc.date.available2023-07-10T08:40:09Z-
dc.date.issued2023-06-26-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12601-
dc.descriptionSince language skills depend on the individual's learning of letters and words by pronouncing them, people with hearing disabilities face problems with the direction of reading properly like other individuals because speech skills, meanings and language uses are acquired through the growth of speaking and enjoyment skills, where people with hearing disabilities face problems related to inefficiency in phonetic perception, syntax, and in identifying words and vocabulary and slow reading, as these difficulties are related to the extent to which preventive measures are taken at an early stage and the availability of Educational environments for people with hearing impairments.en_US
dc.description.abstractبما ان المهارات اللغوية تعتمد على تعلم الفرد للاحرف و الكلمات عن طرق نطقها فان ذوي الاعاقات السمعية يواجهون مشكلات اتجاه القراءة بصورة سليمة كغيرهم من الافراد لانها مهارات القراءة و الكتابة تعتمد على المعرفة بالصوت.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغاتen_US
dc.subjectالاعاقة السمعيةen_US
dc.subjectصعوبات التعلمen_US
dc.subjectالمهارات اللغويةen_US
dc.subjectصعوبة النطقen_US
dc.titleاثر الاعاقة السمعية في تعطيل بناء المهارات اللغويةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
مذكرة تخرج نهائي2.pdf2,75 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.