Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12601
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | رابح عوالي | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T08:40:09Z | - |
dc.date.available | 2023-07-10T08:40:09Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-26 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12601 | - |
dc.description | Since language skills depend on the individual's learning of letters and words by pronouncing them, people with hearing disabilities face problems with the direction of reading properly like other individuals because speech skills, meanings and language uses are acquired through the growth of speaking and enjoyment skills, where people with hearing disabilities face problems related to inefficiency in phonetic perception, syntax, and in identifying words and vocabulary and slow reading, as these difficulties are related to the extent to which preventive measures are taken at an early stage and the availability of Educational environments for people with hearing impairments. | en_US |
dc.description.abstract | بما ان المهارات اللغوية تعتمد على تعلم الفرد للاحرف و الكلمات عن طرق نطقها فان ذوي الاعاقات السمعية يواجهون مشكلات اتجاه القراءة بصورة سليمة كغيرهم من الافراد لانها مهارات القراءة و الكتابة تعتمد على المعرفة بالصوت. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات | en_US |
dc.subject | الاعاقة السمعية | en_US |
dc.subject | صعوبات التعلم | en_US |
dc.subject | المهارات اللغوية | en_US |
dc.subject | صعوبة النطق | en_US |
dc.title | اثر الاعاقة السمعية في تعطيل بناء المهارات اللغوية | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
مذكرة تخرج نهائي2.pdf | 2,75 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.