Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12573
Title: تحصيل اللغة العربية بين الكفاءة والأداء طور المتوسط –أنموذجا-
Authors: لدرع خولة
كبير نور الهدى
Keywords: التحصيل اللغوي
الكفاءة
الأداء
اللغة
Issue Date: 22-Jun-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة العلاقة بين الكفاءة اللغوية والأداء الفعلي في التحصيل اللغوي؛ فالأداء يكون بمثابة الانعكاس المباشر للكفاءة اللغوية في التحصيل لكونه السلوك الظاهر الذي يتجلى ويتمظهر في لغة المتعلم لتحسين الكفاءة اللغوية يؤدي إلى تحسين الأداء والتحسين في الأداء يمكن أن يعزز الكفاءة اللغوية فالمتعلم الذي يمتلك مستوى عال من الكفاءة يكون قادرا على التعبير عن مخزون أفكاره مما ينعكس ذلك إيجابيا على أداء التلميذ في الكتابة والمشافهة.
Description: This study aims to find out the relationship between language proficiency and actual performance in language achievement. Performance is a direct reflection of linguistic competence in achievement because it is the apparent behavior that is manifested and manifested in the language of the learner to improve linguistic competence leads to improved performance and improvement in performance can enhance linguistic competence. Positively the student's performance in writing and oral.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12573
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تحصيل اللغة العربية بين الكفاءة والأداء.pdf12,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.