Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12570
Title: اضطرابات تعلم اللغة العربية و كيفية معالجتها
Authors: دحماني قدارية
دحو مريم
Keywords: اضطرابات التعلم
اللٌغة العربية
الطفل
Issue Date: 20-Jun-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: يتضمن هذا اليحث التعريف باًضطرابات تعلم اللٌغة العربية ككيفية معالجتهال وهو موضوع في علم النٌفس التربوي الاجتماعي فقد حاولنا في هذ البحث التعريف باًضطرابات التعلم والتطرق إلى واقع تعلم اللٌغة العربية في الددرسة الجزائرية
Description: This research includes defining Arabic language learning disorders and their treatment, It falls under the field of education and social psychology.in this research we amed todefine learning disord and exphore the Arabic language lea situation in Algerian schools we also examined the courres of thes disorders and their impact on children additionally We provided suggestions and and som solutions to reduce these disorders the study was conducted using the middel school level as a model.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12570
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
اضطرابات تعلم اللغة العربية و كيفية معالجتها.pdf2,66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.