Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12560
Title: | المقاربة النصية و أثرها في تفعيل القيم التربوية لدى تلاميذ الطور المتوسط |
Authors: | حورية صحراوي خاليدة علاوي |
Keywords: | المقاربة النصية القيم التربوية التعليمية التعلّم المعلّم |
Issue Date: | 21-Jun-2023 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات |
Abstract: | تعد المقاربة النصية أفضل اختيار تربوي، أُريدَ بها إصلاح وتغيير العيوب والنقائص التي اكتشفت المقاربة بالأهداف، فهي مقاربة بيداغوجية جديدة تسعى إلى ربط مختلف مكونات المادة اللغوية في بلاغتها ونحوها وصرفها وتركيبها، فتجعلها في نسق إجرائي تركيبي، كما تهدف إلى تنمية المهارات اللغوية لدى المتعلم حتى تحقق الأهداف المنشودة، ولا شك أنها تأسست على منطلقات ومعطيات مستمدة من علم النفس وعلم التربية وعلم الاجتماع واللسانيات، فتعد ذات دور مهم جداً في تفعيل القيم التربوية لدى المتعلمين خاصة في المرحلة المتوسطة عن طريق استنباط هذه القيم من النصوص وتطبيقها في الحياة اليومية. |
Description: | The textual approach is the best educational choice, With which we want to fix and change the defats and deficiencies that sworounded the approach with the goals, Achiering the desired goals, and there is no doubat that it was founded on starting points and data derived from psychology, pedagogy, sociology and linguistics, thus, it is considered to have a very important role in activating educational values among learners, especially in the intermediate stage, by deriving these values from texts and applying them in daily life. |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12560 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
مذكرة مصححة موفق رقم2.pdf | 2,66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.