Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12531
Titre: تحليل العملية التعليمية واستراتيجية التدريس - التعليم المتوسط أنموذجا
Auteur(s): العربي, عبد القادر
Mots-clés: التعليمية، التعلم، المنهاج ، الجيل الثاني، الإستراتيجية
Date de publication: 19-jui-2023
Editeur: كلية الاداب و اللغات و الفنون
Résumé: تهدف هذه الدراسة الى معالجة العملية التعليمية التعلمية، في منهاج اللغة العربية، مرحلة ةالتعليم المتوسط، باعتماد المقاربات ( المضامين، الأهداف، الكفاءات) في المنظومة التربويةفي الجزائر، مع التركيز على فهم المنطوق والمكتوب، باعتبارهما يؤسسان لاكتساب الملكة اللغوي.
Description: The current doctoral thesis aims to address the educational-learning process in the Arabic language curriculum that is assigned for middle school education, in the Algerian educational system. Much focus is put on understanding both the oral and written skills, as they are mainly meant to establish the basis of the linguistic-proficiency acquisition. The recent adoption of the second generation curriculum formed a strategic vision in addressing educational concepts. It enables the learner to build up his own knowledge within the framework of the competency-based approach.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12531
Collection(s) :Doctorat

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
2023 أطروحة العربي عبد القادر.pdf7,99 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.