Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12531
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorالعربي, عبد القادر-
dc.date.accessioned2023-06-22T13:01:30Z-
dc.date.available2023-06-22T13:01:30Z-
dc.date.issued2023-06-19-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12531-
dc.descriptionThe current doctoral thesis aims to address the educational-learning process in the Arabic language curriculum that is assigned for middle school education, in the Algerian educational system. Much focus is put on understanding both the oral and written skills, as they are mainly meant to establish the basis of the linguistic-proficiency acquisition. The recent adoption of the second generation curriculum formed a strategic vision in addressing educational concepts. It enables the learner to build up his own knowledge within the framework of the competency-based approach.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى معالجة العملية التعليمية التعلمية، في منهاج اللغة العربية، مرحلة ةالتعليم المتوسط، باعتماد المقاربات ( المضامين، الأهداف، الكفاءات) في المنظومة التربويةفي الجزائر، مع التركيز على فهم المنطوق والمكتوب، باعتبارهما يؤسسان لاكتساب الملكة اللغوي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية الاداب و اللغات و الفنونen_US
dc.subjectالتعليمية، التعلم، المنهاج ، الجيل الثاني، الإستراتيجيةen_US
dc.titleتحليل العملية التعليمية واستراتيجية التدريس - التعليم المتوسط أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Doctorat

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
2023 أطروحة العربي عبد القادر.pdf7,99 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.