Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11281
Title: أهم الأساليب التربوية في ترسيخ القيم لدى الطفل حسب المنهج النبوي.
Authors: ريـال, فايـزة
Keywords: الاساليب التربوية
القيم
المنهج
المنهج النبوي
الطفل
Issue Date: 1-Dec-2022
Publisher: كلية العلوم الانسانية و العلوم الاجتماعية
Citation: https://www.asjp.cerist.dz/en/article/205821
Series/Report no.: المجلد 3 العدد 2;
Abstract: هدفت هذه الدراسة للكشف عن أهم الأساليب التربوية في ترسيخ القيم لدى الطفل حسب المنهج النبوي من وجهة نظر طلبة كلية العلوم الاجتماعية والإنسانية بجامعة البويرة، على عينة متكونة من (125) طالب(ة) تم اختيارهم بطريقة عشوائية باعتماد استبيان من اعداد الباحثة وقد خلصت الدراسة إلى عدة نتائج أبرزها: أنّ لأهم الأساليب التربوية دور فعال في ترسيخ القيم لدى الطفل حسب المنهج النبوي. ويرجع ذلك حسب رأي الطلبة إلى مدى وعي الأسرة؛ المدرسة والمجتمع ككل بأهمية القدوة الحسنة، الموعظة الحسنة، التوجيه وكذا الاهتمام بالتواصل والحوار الأسري وكذا بالثواب والتشجيع، وباللعب الهادف، والتكرار بدون ملل. الكلمات المفتاحية: الاساليب التربوية، القيم، المنهج النبوي، الطفل
Description: This study aimed to reveal the most important educational methods in consolidating values in the child according to the prophetic approach from the point of view of the students of the Faculty of Social Sciences and Humanities at the University of Bouira, on a sample of (125) students who were chosen randomly by adopting a questionnaire prepared by the researcher. to several results, most notably: The most important educational methods have an effective role in consolidating the values of the child according to the prophetic approach. This is due, according to the students, to the extent of family awareness; The school and society as a whole emphasize the importance of a good example, good exhortation, guidance, as well as interest in family communication and dialogue, as well as reward and encouragement, purposeful play, and repetition without getting bored. Keywords: educational methods, values, the prophetic curriculum, the child.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11281
ISSN: 2773-4005
Appears in Collections:المجلد الثالث / العدد 2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.