Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11281
Titre: أهم الأساليب التربوية في ترسيخ القيم لدى الطفل حسب المنهج النبوي.
Auteur(s): ريـال, فايـزة
Mots-clés: الاساليب التربوية
القيم
المنهج
المنهج النبوي
الطفل
Date de publication: 1-déc-2022
Editeur: كلية العلوم الانسانية و العلوم الاجتماعية
Référence bibliographique: https://www.asjp.cerist.dz/en/article/205821
Collection/Numéro: المجلد 3 العدد 2;
Résumé: هدفت هذه الدراسة للكشف عن أهم الأساليب التربوية في ترسيخ القيم لدى الطفل حسب المنهج النبوي من وجهة نظر طلبة كلية العلوم الاجتماعية والإنسانية بجامعة البويرة، على عينة متكونة من (125) طالب(ة) تم اختيارهم بطريقة عشوائية باعتماد استبيان من اعداد الباحثة وقد خلصت الدراسة إلى عدة نتائج أبرزها: أنّ لأهم الأساليب التربوية دور فعال في ترسيخ القيم لدى الطفل حسب المنهج النبوي. ويرجع ذلك حسب رأي الطلبة إلى مدى وعي الأسرة؛ المدرسة والمجتمع ككل بأهمية القدوة الحسنة، الموعظة الحسنة، التوجيه وكذا الاهتمام بالتواصل والحوار الأسري وكذا بالثواب والتشجيع، وباللعب الهادف، والتكرار بدون ملل. الكلمات المفتاحية: الاساليب التربوية، القيم، المنهج النبوي، الطفل
Description: This study aimed to reveal the most important educational methods in consolidating values in the child according to the prophetic approach from the point of view of the students of the Faculty of Social Sciences and Humanities at the University of Bouira, on a sample of (125) students who were chosen randomly by adopting a questionnaire prepared by the researcher. to several results, most notably: The most important educational methods have an effective role in consolidating the values of the child according to the prophetic approach. This is due, according to the students, to the extent of family awareness; The school and society as a whole emphasize the importance of a good example, good exhortation, guidance, as well as interest in family communication and dialogue, as well as reward and encouragement, purposeful play, and repetition without getting bored. Keywords: educational methods, values, the prophetic curriculum, the child.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/11281
ISSN: 2773-4005
Collection(s) :المجلد الثالث / العدد 2

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
أهم الأساليب التربوية في ترسيخ القيم لدى الطفل حسب المنهج النبوي..pdf1,05 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.