Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9668
Titre: | Attitude Effectiveness Towards Lecturers' Improvement In Libya |
Auteur(s): | Brydan, Rashad Solman, Moussa Abdulnabi, Miftah |
Mots-clés: | Staff Attitude Academic Background Knowledge Practice Effectiveness Self-Improvement |
Date de publication: | 9-jan-2022 |
Editeur: | FACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTION |
Référence bibliographique: | https://www.asjp.cerist.dz/en/article/176390 |
Collection/Numéro: | مجلة الدراسات التجارية والاقتصادية المعاصرة المجلد 5 العدد 1; |
Résumé: | هدف الدراسة إلى تحديد فاعلية السلوك الوظيفي للمحاضرين الجامعيين الليبيين و تأثيره على تطوير أدائهم و أداء باقي زملائهم من الاساتذة بناء على إلى نموذج المشاركة الجماعية في التطبيق المعرفي بجامعة درنة الليبية مع الوقوف على بعض العناصر الهامة مثل الاختلافات في الفروقات المعرفية, الاداء الوظيفي, الخبرة في المجال التعليمي, الكفاءة المهنية للمحاضرين, مستوى الشهادات العلمية و الخلفية الاكاديمية. هذا ولقد اظهرت الدراسة أن السلوك الايجابي لأعضاء التدريس يقود بالمحصلة إلى تطوير أداء ومهارات المحاضرين الليبيين, كما ظهر لدينا أن حجم الفروقات الفردية يتأثر مباشرة بالخلفيات الثقافية, و لقد اكتشف الباحثان أن بعض حملة الشهادات العليا من الدول الغربية أفضل من حيث جودة الاداء وفي حصيلة مستواهم العلمي وسلوكهم الايجابي لنقل المهارات مقارنة بحملة الدكتوراه من بعض الدول النامية. و بناء على ما سبق يوصي الباحثان بالمزيد من الابحاث و الدراسات العلمية للتعمق اكثر بغية اكتشاف المزيد عن تأثير الجانب الفردي و السلوكي على أداء الأساتذة و المحاضرين و كذلك مدى تأثيره على مسيرة التطوير المستمر لأعضاء التدريس. الكلمات المفتاحية: التأثير السلوكي, الخلفية الاكاديمية, التطبيق المعرفي, الخبرة المهنية, التطوي |
Description: | Abstract This study aims to identify Libyan lecturers’ attitude towards staff improvement with knowledge sharing practices model at the University of Derna with examining the differences in performance, knowledge, teaching experience, and academic qualifications and background. This study has found that positive attitude leads to lecturers improvement and the results revealed that there were significant differences in the attitudes of staff improvement based on their academic background. The other discovery is that lecturers who are qualified from Western countries are far better than those who achieved their PhD's from developing countries. Thus, the authors believe that more studies are required by Libyan authors to discover more about the impact of attitude effectiveness on tutors performance and continual improvement. Keywords: Staff Attitude, Academic Background, Knowledge Practice, Effectiveness, Self-Improvement |
URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9668 |
ISSN: | 2716-8972 |
Collection(s) : | volume 05 |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
ATTITUDE EFFECTIVENESS TOWARDS LECTURERS' IMPROVEMENT IN LIBYA.pdf | Journal of Contemporary Business and Economic Studies Vol.(05) No.(1) (2022) | 391,57 kB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.