Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9668
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorBrydan, Rashad-
dc.contributor.authorSolman, Moussa-
dc.contributor.authorAbdulnabi, Miftah-
dc.date.accessioned2023-03-09T09:57:22Z-
dc.date.available2023-03-09T09:57:22Z-
dc.date.issued2022-01-09-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/176390en_US
dc.identifier.issn2716-8972-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9668-
dc.descriptionAbstract This study aims to identify Libyan lecturers’ attitude towards staff improvement with knowledge sharing practices model at the University of Derna with examining the differences in performance, knowledge, teaching experience, and academic qualifications and background. This study has found that positive attitude leads to lecturers improvement and the results revealed that there were significant differences in the attitudes of staff improvement based on their academic background. The other discovery is that lecturers who are qualified from Western countries are far better than those who achieved their PhD's from developing countries. Thus, the authors believe that more studies are required by Libyan authors to discover more about the impact of attitude effectiveness on tutors performance and continual improvement. Keywords: Staff Attitude, Academic Background, Knowledge Practice, Effectiveness, Self-Improvementen_US
dc.description.abstractهدف الدراسة إلى تحديد فاعلية السلوك الوظيفي للمحاضرين الجامعيين الليبيين و تأثيره على تطوير أدائهم و أداء باقي زملائهم من الاساتذة بناء على إلى نموذج المشاركة الجماعية في التطبيق المعرفي بجامعة درنة الليبية مع الوقوف على بعض العناصر الهامة مثل الاختلافات في الفروقات المعرفية, الاداء الوظيفي, الخبرة في المجال التعليمي, الكفاءة المهنية للمحاضرين, مستوى الشهادات العلمية و الخلفية الاكاديمية. هذا ولقد اظهرت الدراسة أن السلوك الايجابي لأعضاء التدريس يقود بالمحصلة إلى تطوير أداء ومهارات المحاضرين الليبيين, كما ظهر لدينا أن حجم الفروقات الفردية يتأثر مباشرة بالخلفيات الثقافية, و لقد اكتشف الباحثان أن بعض حملة الشهادات العليا من الدول الغربية أفضل من حيث جودة الاداء وفي حصيلة مستواهم العلمي وسلوكهم الايجابي لنقل المهارات مقارنة بحملة الدكتوراه من بعض الدول النامية. و بناء على ما سبق يوصي الباحثان بالمزيد من الابحاث و الدراسات العلمية للتعمق اكثر بغية اكتشاف المزيد عن تأثير الجانب الفردي و السلوكي على أداء الأساتذة و المحاضرين و كذلك مدى تأثيره على مسيرة التطوير المستمر لأعضاء التدريس. الكلمات المفتاحية: التأثير السلوكي, الخلفية الاكاديمية, التطبيق المعرفي, الخبرة المهنية, التطويen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherFACULTE DES SCIENCES ECONOMIQUES , SCIENCES COMMERCIALES ET SCIENCES DE GESTIONen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة الدراسات التجارية والاقتصادية المعاصرة المجلد 5 العدد 1;-
dc.subjectStaff Attitudeen_US
dc.subjectAcademic Backgrounden_US
dc.subjectKnowledge Practiceen_US
dc.subjectEffectivenessen_US
dc.subjectSelf-Improvementen_US
dc.titleAttitude Effectiveness Towards Lecturers' Improvement In Libyaen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :volume 05

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
ATTITUDE EFFECTIVENESS TOWARDS LECTURERS' IMPROVEMENT IN LIBYA.pdfJournal of Contemporary Business and Economic Studies Vol.(05) No.(1) (2022)391,57 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.