Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9132
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorصياد, صبرينة-
dc.date.accessioned2023-02-22T08:04:19Z-
dc.date.available2023-02-22T08:04:19Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9132-
dc.descriptionThe information and communication technology that has become the focus of attention of all economic institutions in general and banking institutions in particular, with increasing awareness of the customer’s awareness and his view to obtain a variety of services that suit the requirements of the current economy, which has been demonstrated through the application of the concept of information and communication technology . Through this topic, we tried to shed light on the most important aspects of information and communication technology mainly in the internet as it is the most important element that banks adopt in providing their services on the one hand, and one of the most technologies that the customer turns to when he wants to get the service from the other hand, and the study topic has been dropped On a group of banks that are active inside Algeria as one of the most institutions adopting modern technological means, as these banks strive to offer the largest possible number of their services on the Internet to achieve interaction and response between them and their customers, each of them to achieve possible satisfaction with them and at last gain the majority of the level of Contentment they have.en_US
dc.description.abstractتهدف تكنولوجيا المعلومات والاتصال التي أصبحت محل اهتمام كل المؤسسات الاقتصادية بصفة عامة والمؤسسات البنكية بصفة خاصة، خاصة مع تزايد انتباه الوعي لدى الزبون ونظره للحصول على تشكيلة خدمات تتناسب ومتطلبات الاقتصاد الراهن والذي أظهر ومن خلال تطبيق مفهوم تكنولوجيا المعلومات والاتصال. حاولنا من خلال هذا الموضوع تسليط الضوء على أهم جوانب تكنولوجيا المعلومات والاتصال أساسا في شبكة الانترنت باعتبارها أهم عنصر تعتمدها المصارف في تقديم خدماتها من جهة، ومن أكثر التكنولوجيات التي يلجأ إليها الزبون عند رغبته في الحصول على الخدمة من جهة أخرى، ولقد تم اسقاط موضوع الدراسة على مجموعة من البنوك التي تنشط داخل الجزائر باعتبارها من أكثر المؤسسات تبنيا للوسائل التكنولوجية الحديثة، حيث يسعى هذه البنوك إلى عرض أكبر عدد ممكن من خدماتها على شبكة الانترنت لتحقيق التفاعل والاستجابة بينها وبين زبائنها، وكل منها لتحقيق اشباع ممكن لهم وفي أخير كسب أغلبية مستوى من الرضا لديهم.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالانترنتen_US
dc.subjectرضا الزبائنen_US
dc.subjectالمؤسسة البنكيةen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات والاتصالen_US
dc.titleتكنولوجيا المعلومات والاتصال وتأثيرها على رضا الزبائن في المؤسسة البنكية الجزائريةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2020.94.pdf4,48 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.