Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8844
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorBelaidouni, Djilali-
dc.contributor.authorSimerabet, Mohamed Larbi-
dc.date.accessioned2023-02-15T13:39:35Z-
dc.date.available2023-02-15T13:39:35Z-
dc.date.issued2022-03-30-
dc.identifier.issn2602-5922-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8844-
dc.descriptionتحاول الدراسة الحالية التحقق من الترابط بين شخصية المعلمين وحوافز المتعلمين. كدراسة حالة ، يتم استخدام الاسلوب التحليلي الوصفي النقطة المهمة هي انه يتم جمع البيانات من المعلمين والطلاب على أنهم السكان المستهدفون في ثانوية الراء د سي زبير بتيارت. وهكذا تمت ملاحظة تسعة معلمين من قبل الباحثة من خلال ملء ورقة ملاحظة تقيس الأبعاد الخمسة للشخصية وهي: الضمير، القبول، الانبساط، الانفتاح، العصابية. بالإضافة إلى الملاحظة، تم تسليم استبيانات لطلاب السنة الثالثة بغرض تقييم علاقاتهم مع المعلمين. قدمت النتائج حججًا قوية حول أهمية شخصية المعلمين وتأثيرها على تحفيز المتعلمين. على أساس الاستنتاجات التي تم التوصل إليها تم وضع التوصية. نتيجة هذه الدراسة هي سرد للخبرات والإجراءات التي ستوجه تطوير العلاقات والحفاظ عليها بين المعلم والمتعلمين.en_US
dc.description.abstractThe current study attempts at investigating the impact of teachers’ personality on learners’ motivation. As case study, it makes use of a descriptive analytic method. The point is that data are collected from teachers and students as the targeted population at Raid Si Zoubir Secondary School /Tiaret. Thus, nine teachers are observed by the researcher through filling an observation sheet measuring the five dimensions of personality which are: Conscientiousness, Agreeableness, Extraversion, Openness and Neuroticism. In addition to observation, questionnaires handed for third year students for the purpose of evaluating their relationships with teachers. Results provide strong arguments about the importance of teachers’ personality and its effects on learners’ motivation. On the basis of the drawn conclusions, recommendations are set. The outcome of this study is an account of experiences and procedures that will guide the development and maintenance of the relationships between a teacher and learners.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية اللغات و الادابen_US
dc.relation.ispartofseries1مجلة فصل الخطا ب المجلد 11 العدد;-
dc.subjectteachers’ personalityen_US
dc.subjectinfluential motiveen_US
dc.subjectlearners’ motivationen_US
dc.subjectfive dimensions of personalityen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.titleTeacher’s Personality As An Influential Learning Motive Raid Si Zoubir Secondary School/ Tiaret As A Case Studyen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :مجلة فصل الخطاب

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
Teacher’s Personality as an Influential Learning Motive Raid Si Zoubir Secondary School_ Tiaret as a Case Study.pdf2,13 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.