Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8844
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | Belaidouni, Djilali | - |
dc.contributor.author | Simerabet, Mohamed Larbi | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-15T13:39:35Z | - |
dc.date.available | 2023-02-15T13:39:35Z | - |
dc.date.issued | 2022-03-30 | - |
dc.identifier.issn | 2602-5922 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8844 | - |
dc.description | تحاول الدراسة الحالية التحقق من الترابط بين شخصية المعلمين وحوافز المتعلمين. كدراسة حالة ، يتم استخدام الاسلوب التحليلي الوصفي النقطة المهمة هي انه يتم جمع البيانات من المعلمين والطلاب على أنهم السكان المستهدفون في ثانوية الراء د سي زبير بتيارت. وهكذا تمت ملاحظة تسعة معلمين من قبل الباحثة من خلال ملء ورقة ملاحظة تقيس الأبعاد الخمسة للشخصية وهي: الضمير، القبول، الانبساط، الانفتاح، العصابية. بالإضافة إلى الملاحظة، تم تسليم استبيانات لطلاب السنة الثالثة بغرض تقييم علاقاتهم مع المعلمين. قدمت النتائج حججًا قوية حول أهمية شخصية المعلمين وتأثيرها على تحفيز المتعلمين. على أساس الاستنتاجات التي تم التوصل إليها تم وضع التوصية. نتيجة هذه الدراسة هي سرد للخبرات والإجراءات التي ستوجه تطوير العلاقات والحفاظ عليها بين المعلم والمتعلمين. | en_US |
dc.description.abstract | The current study attempts at investigating the impact of teachers’ personality on learners’ motivation. As case study, it makes use of a descriptive analytic method. The point is that data are collected from teachers and students as the targeted population at Raid Si Zoubir Secondary School /Tiaret. Thus, nine teachers are observed by the researcher through filling an observation sheet measuring the five dimensions of personality which are: Conscientiousness, Agreeableness, Extraversion, Openness and Neuroticism. In addition to observation, questionnaires handed for third year students for the purpose of evaluating their relationships with teachers. Results provide strong arguments about the importance of teachers’ personality and its effects on learners’ motivation. On the basis of the drawn conclusions, recommendations are set. The outcome of this study is an account of experiences and procedures that will guide the development and maintenance of the relationships between a teacher and learners. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | كلية اللغات و الاداب | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 1مجلة فصل الخطا ب المجلد 11 العدد; | - |
dc.subject | teachers’ personality | en_US |
dc.subject | influential motive | en_US |
dc.subject | learners’ motivation | en_US |
dc.subject | five dimensions of personality | en_US |
dc.subject | learning | en_US |
dc.title | Teacher’s Personality As An Influential Learning Motive Raid Si Zoubir Secondary School/ Tiaret As A Case Study | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Collection(s) : | مجلة فصل الخطاب |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
Teacher’s Personality as an Influential Learning Motive Raid Si Zoubir Secondary School_ Tiaret as a Case Study.pdf | 2,13 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.