Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8607
Titre: الشركات التجارية وإشكالية مهارات القوة البيعية: دراسة حالة جومبو
Auteur(s): غماز, نجاة
وضاحي, خديجة
Mots-clés: ادارة القوة البيعية ،شركة جومبو ا
Date de publication: 2021
Editeur: université ibn khaldoun-tiaret
Résumé: تطرقنا الى احد المواضيع الهامة والاساسية في مجال التسويق بشكل عام والترويج على شكل الخصوص الا وهو ادارة مهارات القوة البيعية والدور الذي تلعبه في تحقيق اهداف الشركات التجارية في بيئة الاعمال المعاصرة حيث تطرقنا الى طبيعة المهارات الواجب توفرها لدى رجال البيع وهي مهارات الاتصال مهارات التعامل مع الزبائن وتحقيق رضاهم وبالتالي زيادة اولائهم هذا الاخير يساعد الشركة على تحسين مردودياتها المالية ادارة القوة البيعية من الانشغالات الهامة التي تحتل حيزا كبيرة من الاستراتيجية التسويقية لشركة الاقتصادية العمومية منها والخاصة
Description: In this research, we have dealt with one of the most important and fundamental topics in the field of marketing in generaland promotion in particular, which is the management of sales power skills and the role they play in achieving businesses goals in the contemporary business environment. In our research, we looked at the nature of the skills that should be provided by salesmen : communication skills, customer skills, satisfaction and thus increased loyalty. The latter helps the company to improve its financial benefits. Selling power management is one of the important concerns that occupy a significant place in the marketing strategies of public and private economic companies. However, according to our field study, this interest variesamong private businesses.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8607
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2021.11.pdf2,04 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.