Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8438
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبوذريع, يمينة-
dc.contributor.authorفتيحة, الياس-
dc.date.accessioned2023-02-02T10:31:20Z-
dc.date.available2023-02-02T10:31:20Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8438-
dc.descriptionThis study aims at identifying the impact of the promotion used by the organization on the consumer purchasing decision inthe telecommunication Company under question (Mobilis), that is by using a variety of methods and strategies. sales activation is one of these methods that strengthen this relationship with consumers and make them permanent customers. In this prospect, the study confirmed that there is a positive effect of the promotional pricing strategy on the behaviour of the consumer, that is through the purchase decision and its contribution to raising the sales of the institution.This study recorded a number of recommendations for the organization, the most important one is that it has great opportunities in making good and new promotional offers in the light of the developments taking place, and this makes it closer to consumers in order to achieve their objectives on the one hand and the desires of the consumer on the otheren_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى التعرف على ماذا تاثير الترويج الذي تستخدمه المؤسسة على القرار الشرائي للمستهلك في مؤسسة الاتصالات باستخدام مجموعة من الاساليب والاستراتيجيات وتنشيط المبيعات ومن الاساليب التي علاقتها بالمستهلكين وجعلهم زبائنا دائمين ولتحقيق ذلك اكدت الدراسة على وجود اثر نفعي ايجابي لاستراتيجية التسعير الترويجي على سلوك المستهلك وذلك من خلال اتخاذه لقرار الشراء ومساهمهته في رفع مبيعات المؤسسة.en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectسلوك المستهلك ،الترويج واساليبه ،en_US
dc.titleدور السعر الترويجي في اتخاذ قرار الشراءen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2019.71.pdf1,45 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.