Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8283
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorزروقي, جهاد-
dc.contributor.authorمزوز, دليلة-
dc.date.accessioned2023-01-31T08:38:29Z-
dc.date.available2023-01-31T08:38:29Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8283-
dc.descriptionOver time, banking services, considered an essential element of trade, have evolved. This is due to a wide use of these services. However, the rapid development of the world of electronics and the emergence of the Internet as a mean of transmitting information and communication have revealed deficiencies in these services. The most important of these is the exhaustion of time and the slowness of the roll. The use of paper and the human element has made it an opportunity for fraud, but the emergence of the Internet has not neglected traditional banking services, but has exploited technological developments to modernize these services, and has led to the creation of banking services with a new mechanism, which is electronic banking, which represents the electronic image of traditional banking services. With these developments, Algeria has realized the need to modernize its banking system at the level of these changes and therefore the need to modernize its services. Algerian banks have relied on this development by introducing many new technologies. The Bank of Agriculture and Rural Development is the first bank to benefit from these changes and apply them to all its agencies and work. Despite the efforts made, it is still far from the desired goal due to lack of customer awareness and lack of trust in these transactions.en_US
dc.description.abstractمع مرور الزمن تطورت الخدمات المصرفية التي تعتبر عنصر أساسي في التجارة وهذا نظرا للإستعمال الواسع لها، لكن التطور السريع لعالم الإلكترونيات وظهور شبكة الإنترنت كوسيلة لنقل المعلومات والإتصال كشف عن نقائص لهذه الخدمات، ولعل أهمها إستنزافها للوقت وبطئ في حركة دورانها، إضافة إلى كونها تعتمد بدرجة كبيرة على إستخدام الورق والعنصر البشري وهذا ماجعل منها فرصة للإحتيال، لكن بظهور شبكة الإنترنت لم تهمل البنوك الخدمات المصرفية التقليدية، بل قامت بإستغلال التطورات التكنولوجية من أجل تحديث هذه الخدمات، ونتج عن هذه العملية خلق خدمات مصرفية بآلية جديدة، تتمثل في الخدمات المصرفية الإلكترونية والتي تمثل الصورة الالكترونية للخدمات المصرفية التقليدية. ومع هذه التطورات أدركت الجزائر ضرورة الإرتقاء بنظامها المصرفي إلى مستوى تلك التغيرات وبالتالي ضرورة تحديث خدماتها فإعتمدت البنوك الجزائرية على هذا التطوير بإدخال العديد من التقنيات الحديثة حيث كان بنك الفلاحة والتنمية الريفية السباق إلى الإستفادة من هذه التغيرات وتطبيقها وذلك بتعميمها على جميع وكالاتها والعمل بها، ورغم المجهودات المبذولة من طرفه إلا أنه لايزال بعيدا عن الهدف المرجو منه وهذا لنقص الوعي عند الزبائن وعدم ثقتهم بهذه المعاملاتen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالخدمات المصرفية الإلكترونيةen_US
dc.subjectالنقود الإلكترونية، البنوك الإلكترونيةen_US
dc.subjectالبطاقات الإلكترونيةen_US
dc.subjectأنظمة الدفع الإلكترونيةen_US
dc.titleالإنترنت ودورها في تفعيل الخدمات المصرفية- دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية الوكالة 541 تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2018.68.pdf6,04 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.