Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7779
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorزهوان, عطاء الله-
dc.contributor.authorحمر العين, محمد-
dc.date.accessioned2023-01-19T14:28:48Z-
dc.date.available2023-01-19T14:28:48Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7779-
dc.descriptionModern marketing is a powerful pillar of various contemporary business organizations in various fields. Through its effective tools known as marketing mix, this activity seeks to strengthen its competitive behavior. These tools are designed based on a high understanding of the behavior of the target individuals. In this study, we tried to find out the extent to which the components of the marketing mix contributed to the process of selecting visitors to their hotels, where we found that the individuals working in them and prices have a significant impact in that process.en_US
dc.description.abstractيعد التسويق بمفهومه الحديث دعامة قوية لمختلف منظمات الاعمال المعاصرة في المجالات فمن خلال ادواته الفعالة و المعروفة بالمزيج التسويقي يسعى هذا النشاط الى تدعيم السلوك التنافسي، هذه الادوات بناءا على فهم عالي لسلوك الافراد المستهدفين. من خلال هذه الدراسة حول معرفة مدى مساهمة عناصر المزيج التسويقى في عملية اختيار الزوار لفنادق اقامتهم وتوصلنا الى ان للافراد العاملين فيها والاسعار اثر كبير في تلك العملية. .en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectالتسويق الفندقي ،سلوك السائحen_US
dc.titleاثر عناصر المزيج التسويقي في اختيار السائح للفندق الذي يقيم بهen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2018.38.pdf1,06 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.