Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7737
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمداح, زهرة-
dc.contributor.authorشيخ, ايمان-
dc.date.accessioned2023-01-18T13:56:31Z-
dc.date.available2023-01-18T13:56:31Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7737-
dc.descriptionIs the marketing function of the most important administrative functions of any organization and specific to their success, ability of any organization to produce goods and provide services be limited unless accompanied by a marketing effort effective help to determine the needs of the consumer and increase sales and profitability of the organization is trying to achieve, so the leading organization to maintain its position in the market on modern organizations to find a place also in this market, so all of them seeking to attract the extent possible from the customer and try to keep them, has the consumer has become, especially in the marketing policies of the organizations position they are no longer adopted only if there is consumer element and taking into account all the conditions, the longer the price words that bring attention whatever type of commodity or phase in which they are taking the decision he builds consumers purchasing quantities available to them and it is also adopting organizations revenues.en_US
dc.description.abstractيعد العميل اساس حياة واستمرار منظمات الاعمال فمعرفته بالصورة الجيدة وبصفة دائمة مستمرة تسمح بتدفق معطيات والبيانات التي تحتاجها منظمات الاعمال عنه للانطلاق في انشطتها مما الزم تبني اسلوب التسويق الخدمات من خلال سعيه للحفاظ على العلاقة التي تربطها بعملائها على المدى الطويل والعمل على جلب عملاء جدد واداراتهم بالطريقة المناسبة مما يضمن رضاهم عن القيمة المدركة نتيجة استعمالهم للخدمات والمقدمة لهم باستمرار هو الذي يتولد عنه اشباع حاجته ورغباتهم مما يعزز ولائهم واهمية العلامة التجارية لتمييزالمؤسسة وخدماتها عن بقية المنافسين هذا الدورالرئيسي للعلامة التجارية الى انه تعدى هذا الدور ليصبح احد ركائز نجاح او فشل النشاط التسويقي للمؤسسة بل واصبح العميل يبني حكما على المنتجات دون تجربتها من اسمي علاماته التجارية سواء كان هذا الحكم سلبيا او ايجابيا.en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectمدخل لسلوك المستهلك ،البعد التسويقي للسعرen_US
dc.titleاثر السعر على قرار الشراءen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2015.27.pdf4,41 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.