Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7605
Title: دور الادارة الالكترونية في تحقيق جودة الخدمات في المؤسسات الاقتصادية
Authors: يحي شريف, سعاد
شيبي, خالدية
Keywords: الإدارة الإلكترونية
الإدارة التقليدية
المؤسسة الإقتصادية
جودة الخدمات
Issue Date: 28-Sep-2020
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تعتبر المؤسسة الإقتصادية أهم ركائز الإقتصاد الوطني بإعتبار أنها تقدم مستوى معيشي أحسن مع تقدم السلع والخدمات للمجتمع، وفي العصر الحالي أصبح من الضروري على هذه المؤسسات على مواكبة العولمة ومواجهة أثارها و ذلك من خلال تحديث إداراتها، و لتكنولوجيا المعلومات دور رئيسي في إحداث التحولات المختلفة في العمل الإداري للمؤسسة الإقتصادية وأساليبه حيث تمنحه مزايا متعددة وذلك من خلال تطبيق الإدارة الإلكتًرونية التي ساهمت في إعطاء صبغة الجودة للأعمال في المؤسسة الاقتصادية . في هذا الاطار حاولنا من خلال هذا البحث تحديد دور الإدارة الإلكتًرونية في تحقيق جودة الخدمات في المؤسسة الإقتصادية حيث تلعب دورا هاما في تحسين الخدمات المقدمة للزبائن من خلال سرعة الإنجاز والإتقان تخفيض الإجراءات في انجاز المعاملات، الأمر الذي بدوره ساهم في تحسين أداء المؤسسة وتحقيق الجودة في خدماتها ، لذا أصبح التغير الإداري من أهم سمات الوقت الحاضر الذي ينبغي التعامل معه و توظيفه بكفاءة عالية لأنه أصبح ضرورة حتمية.
Description: The economic institution is considered the most important pillar of the national economy, considering that it provides a better standard of living while providing goods and services to society, and in the current era it has become necessary for these institutions to keep pace with globalization and face its effects by modernizing their administrations, and information technology has a major role in bringing about various transformations in The administrative work and methods of the economic institution give it multiple advantages through the application of electronic management that contributed to giving a quality characteristic to the business in the economic institution. In this context, we tried through this research to define the role of electronic management in achieving the quality of services in the economic institution, as it plays an important role in improving the services provided to customers through the speed of achievement and mastery and reducing procedures in the completion of transactions, which in turn contributed to improving the performance of the institution and achieving quality in Therefore, administrative change has become one of the most important features of the present time, which should be dealt with and employed with high efficiency because it has become an imperative
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7605
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2020.48.pdf2,57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.