Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7568
Titre: بعث منتوج خدمي جديد في السوق السياحية
Auteur(s): عناية, مختار
Mots-clés: تسويق الخدمات السياحية ،الاطلاق منتوج سياحي ،
Date de publication: 2013
Editeur: université ibn khaldoun-tiaret
Résumé: عد السياحة احد المجالات التي شهدتها في الاونة الاخيرة اهتماما متزايدا، باعتبارها اصبحت تشكل احد الموارد لتنمية الشاملة او المساهمة في رفع النمو الاقتصادي باعتبار التسويق المحرك الاساسي والعامل الرئيسي في نجاح المؤسسة او فشلها سواء كانت المؤسسة منتجة للسلع المادية او تقديم خدمات كما هو بالنسبة للمؤسسات السياحية وبالتالي نجد ان التسويق على العكس ما كان شائعا ولا يزال في وطننا العربي خاصة ما في تقدم اطلق عليه ما يسمى بالتسويق السياحي. اهم المؤسسات السياحية التي تعتبر الحلقة الابرز بين الحلقات السلسلة السياحية نجد الوكالات السياحية حيث انها تؤثر وتتاثر بالسياحة اي ان نجاح تسويق الخدمات السياحية يعتمد بصورة اساسية على تطوير المنتجات السياحية حيث ان السياح حتى يمكن لها ان تتاثر بالسلب او بالايجاب حسب مدى نجاح تسويق الخدمات السياحية.
Description: Tourism is one of the areas that experienced in Alcona recent increasing interest, as has become a one of the resources for the overall development Aoualemsahma to raise economic growth and considering marketing the main engine and the main factor in the organization's success or failure, whether enterprise producing goods material or provide services as it is for institutions tourist and thus we find that the marketing and on the contrary, what was still common in the Arab world especially plays an important role in the progress and he was the so-called tourism marketing. Among the most important tourist establishments, which are vicious most prominent between rings chain tourist find tourist agencies as they affect and are affected tourism means that the successful marketing of tourism services depends mainly on the development of tourism products where that tourism could be affected by negative or positive depending on the success of the marketing of tourism services and even drop the previous concepts in practice to come to a tourism agency and travel Wales Ash the which is considered one of the leading agencies in the state of Tiaret, we tested its customers as a sample study in order field research Mtosalin to the important findings and recommendations should be taken into consideration. Algeria is available on a variety of tourism resources as a result of the diversity of topography and climate, as well as cultural heritage, cultural and religious is that this genie did not qualify to be a tourist destination known fact that the private sector take an afterthought.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7568
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2013.16.pdf4,81 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.