Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7385
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمرزوق, جميلة-
dc.date.accessioned2023-01-05T08:48:56Z-
dc.date.available2023-01-05T08:48:56Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7385-
dc.descriptionBlogs play an important role in the educational process, given their unique advantages, and this is what made researchers in the academic field resort to using them to take advantage of the services they provide, and within this framework the study came to know the reality of using blogs in distance education and Its role on academic achievement, by answering the following questions: _ What is the reality of using blogs in distance education from the students' point of view? _ What are the obstacles to using blogs in the educational process? In this study, we relied on the descriptive survey method, using the questionnaire tool to collect data, where we distributed the questionnaire to a random sample of Ibn Khaldun in Tiaret, College of Natural and Life Sciences, and the study concluded: A large percentage of students have never known a blog, in addition to the fact that most students use blogs to complete research and consider them a secondary source of information, and students face technical problems that limit the use of blogs in the educational process.en_US
dc.description.abstractتلعب المدونات الالكترونية دورا مهما في العملية التعليمية ، نظرا لما تنفرد به من مزايا ، و هذا ما جعل الباحثين في المجال الاكاديمي يلجؤون الى استخدامها للإستفادة من ما توفره من خدمات ، و ضمن هذا الاطار جاءت الدراسة لمعرفة واقع استخدام المدونات الالكترونية في التعليم عن بعد و دورها على التحصيل العلمي ، من خلال الاجابة على التساؤلات التالية : _ ما هو واقع استخدام المدونات الالكترونية في التعليم عن بعد من وجهة نظر الطلبة ؟ _ فيما تكمن معيقات استخدام المدونات الالكترونية في العملية التعليمية ؟ اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي المسحي ، باستخدام أداة الاستبيان لجمع البيانات ، حيث قمنا بتوزيع استمارة الاستبيان على عينة عشوائية من ابن خلدون بتيارت كلية علوم الطبيعة و الحياة و خلصت الدراسة الى : ان نسبة كبيرة من الطلبة لم يسبق لهم التعرف على مدونة الكترونية ،بالإضافة الى ان معظم الطلبة يستخدمون المدونات لإنجاز البحوث و يعتبرونها مصدر معلومات ثانوي ، كما ان الطلبة يواجهون مشاكل تقنية تحد من استخدام المدونات الالكترونية في العملية التعليمية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالتعليم عن بعدen_US
dc.subjectالمدونات الإلكترونيةen_US
dc.subjectالمدونات التعليميةen_US
dc.titleدور المدونات الإلكترونية في التعليم عن بعد: دراسة ميدانية حول إستخدام طلبة كلية علوم الطبيعة و الحياة للمدوناتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.AR.2021.29.pdf4,33 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.