Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7326
Title: فرط النشاط الحركي لدى اطفال الروضة و استراتجيات التكفل به دراسة ميدانية بدار الحضانة و روضة الاطفال رحماني مريم -تيارت-
Authors: لعلى, مامية
عدة, هناء
Keywords: فرط النشاط الحركي ، استراتيجية التكفل ،أطفال الروضة
Issue Date: 2017
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت
Abstract: الهدف من الدراسة الحالية هو التعرف على مدى فعالية استراتجية التكفل في خفض فرط النشاط الحركي لدى أطفال الروضة. أجريت الدراسة على أربع حالات تتراوح أعمارهم بين 05و 06 سنوات من ذكور و اناث يعانون من اضطراب فرط النشاط الحركي. و استخدمنا في دراستنا المنهج العيادي باس تخدام دراسة حالة المقا ن رة العيادية و الملاحظة المعمقة مع تطبيق مقياس " كونرز " موجه للمربيات والاولياء و هو استمارة تشخيص الاضطراب من العدم. كما أسفرت النتائج على أن استراتيجيات التكفل المس تخدمة فعّالة في علاج فرط النشاط الحركي لدى أطفال الروضة في حالة توفير التقنيات و الاساليب الملائمة للحالات المضطربة. و انتهت الدراسة ببعض الاقتراحات الموجهة للمختصين بشؤون الاطفال و الدارسين في المجال
Description: The objective of the present study is to high light the effectiveness of strategies that support the reduction of hyperactivity in kindergarten children. The study was carried cut in four cases aged 5 to 6 years, boys and girls suffering from psychological disorders (hyperactivity). We adapted a clinical approach using an interview as well as a deep clinical observation by the application of test (C. Konners) in educators and parents in the form of questionnaires by the diagnosis of the disorder from nowhere. The results showed that the strategies applied to children in nurseries are effective in the treatment of hyperactivity disorder in the presence of appropriate techniques and methods for treated cases. The study in ended by giving some advices and propositions ton educators and searchers
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7326
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.AR.2017.pdf3,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.