Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7257
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | عاصي, اَمال | - |
dc.contributor.author | عدیب, عقیدة | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-26T13:11:54Z | - |
dc.date.available | 2022-12-26T13:11:54Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7257 | - |
dc.description | The current study aims to find out the relationship between the anxiety of the examination and the motivation for learning in secondary students, where in this research we followed a descriptive curriculum that fits with our research s Learning Motivation Scale of 32 phrases distributed in nine dimensions as well as the Test Anxiety Scale of 38 three-dimensional paragraphs and relied on the spss statistical package programme where our research came up with the following findings: There is no statistically significant correlation between exam anxiety and secondary students' learning motivation. | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الحالية لمعرفة العلاقة بين قلق الامتحان، والدافعية للتعلم لدى تلاميذ الطور الثانوي حيث اتبعنا في هذا البحث المنهج الوصفي الذي يتلاءم مع بحثنا،اعتمدنا على مقياس دافعية التعلم ليوسف القطامي المكون من 32 عبارة موزعين على تسعة ابعاد بالإضافة إلى مقياس قلق spss الامتحان لسارسون، 38 فقرة م وزع على ثلاثة ابعاد وتم الاعتماد على برنامج الحزمة الإحصائية حيث توصل بحثنا إلى النتائج التالية. لا توجد علاقة ارتباطيه ذات دلالة إحصائية بين قلق الامتحان، ودافعية التعلم لدى تلاميذ الطور الثانوي. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت | en_US |
dc.subject | قلق الامتحان، دافعية التعلم، تلاميذ طور الثانوي. | en_US |
dc.title | قلق الامتحان وعلاقته بدافعية التعلم لدى تلاميذ الطور الثانوي -دراسة ميدانية في ثانوية 01 نوفمبر تسمسيلت - | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.AR.2022.152.pdf | 978,99 kB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.