Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7257
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعاصي, اَمال-
dc.contributor.authorعدیب, عقیدة-
dc.date.accessioned2022-12-26T13:11:54Z-
dc.date.available2022-12-26T13:11:54Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7257-
dc.descriptionThe current study aims to find out the relationship between the anxiety of the examination and the motivation for learning in secondary students, where in this research we followed a descriptive curriculum that fits with our research s Learning Motivation Scale of 32 phrases distributed in nine dimensions as well as the Test Anxiety Scale of 38 three-dimensional paragraphs and relied on the spss statistical package programme where our research came up with the following findings: There is no statistically significant correlation between exam anxiety and secondary students' learning motivation.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية لمعرفة العلاقة بين قلق الامتحان، والدافعية للتعلم لدى تلاميذ الطور الثانوي حيث اتبعنا في هذا البحث المنهج الوصفي الذي يتلاءم مع بحثنا،اعتمدنا على مقياس دافعية التعلم ليوسف القطامي المكون من 32 عبارة موزعين على تسعة ابعاد بالإضافة إلى مقياس قلق spss الامتحان لسارسون، 38 فقرة م وزع على ثلاثة ابعاد وتم الاعتماد على برنامج الحزمة الإحصائية حيث توصل بحثنا إلى النتائج التالية. لا توجد علاقة ارتباطيه ذات دلالة إحصائية بين قلق الامتحان، ودافعية التعلم لدى تلاميذ الطور الثانوي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectقلق الامتحان، دافعية التعلم، تلاميذ طور الثانوي.en_US
dc.titleقلق الامتحان وعلاقته بدافعية التعلم لدى تلاميذ الطور الثانوي -دراسة ميدانية في ثانوية 01 نوفمبر تسمسيلت -en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.152.pdf978,99 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.