Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7220
Titre: دور الوسائط التعليمية في الرفع من مستوى التوافق الدراسي لدى الطالب الجامعي في ظل جائحة كوفيد - 19 - منصة موودل moodle نمووذجا دراسة ميدانية بجامعة ابن خلدون تيارت
Auteur(s): عوج, جمعة
صامت, نجاة
Mots-clés: التوافق الدراسي ،الوسائط التعليمية
Date de publication: 2022
Editeur: جامعة ابن خلدون تيارت
Résumé: هدفت الدراسة إلى تبيان طبيعة العلاقة بين الوسائط التعليمية " منصة موودل moodle " وعلاقتها بالتوافق الدراسي لدى الطالب الجامعي في ظل جائحة كوفيد 19 بإتباع الدنهج الوصفي الدقارن ، وتم إجراء الدراسة على عينة مكونة من 50 طالب وطالبة في المستويات الخمس بولاية تيارت، تم اختيارها بشكل عشوائي ، بالاعتماد على استبيان يقيس منصة موودل moodle ومقياس يقيس التوافق الدراسي ، وقد تم الاستعانة ببر نامج (ssps ) للمعالجة الإحصائية ، وذلك باستعمال معامل الارتباط " آلفا كرونباخ " لدراسة العلاقة بين منصة موودل moodle والتوافق الدراسي . وقد توصلنا إلى النتائج التالية : - لا توجد فروق في التوافق الدراسي بتين الدتعلمتين المستخدمين لمنصة موودل وغير المستخدمين لمنصة موودل . - لا توجد علاقة بين رأي الطالب حول استخدام منصة موودل moodle والتوافق الدراسي لدى الطالب الجامعي في ظل جائحة كوفيد 19 . - لا توجد علاقة بين ايذاء الطالب حول استخدام منصة موودل moodle والتوافق الدراسي لدى الطالب الجامعي في ظل جائحة كوفيد 19 . - لا توجد علاقة بين تفاعل الطالب مع المحتوى التعليمي باستخدام منصة موودل والتوافق الدراسي لدى الطالب الجامعي في ظل جائحة كوفيد.
Description: The study aimed to show the nature of the relationship between the educational media “Moodle platform” and its relationship to the academic compatibility of the university student in the university student in light of the Covid 19 pandemic, by following the descriptive analytical approach, and the study was conducted on a sample of 50 students in the five levels in the state of Tiaret. Chosen at random, based on a questionnaire that measures the Moodle platform and a scale that measures academic compatibility. The SSPS program has been used for statistical processing, using the correlation coefficient “Alpha Cronbach” to study the relationship between the Moodle platform and academic compatibility. We have reached the following results: - There is no statistically significant correlation between the educational media (Moodle platform) and the academic compatibility of the university student in light of the Covid 19 pandemic. - There is no relationship between the student’s opinion about using the Moodle platform and the academic compatibility of the university student in light of the Covid 19 pandemic. - There is no relationship between the student's attitude about using the Moodle platform and the academic compatibility of the university student in light of the Covid 19 pandemic. - There is no relationship between the student's interaction with the educational content using the Moodle platform and the academic compatibility of the university student in light of the COVID-19 pandemic.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7220
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.130.pdf2,18 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.