Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7087
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorإكرام, طويهري-
dc.contributor.authorعائشة, قادري-
dc.date.accessioned2022-12-22T07:50:31Z-
dc.date.available2022-12-22T07:50:31Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7087-
dc.descriptionStudy summary: The aim of the present study is to learn the nature of the relationship between the school climate and the psychosocial compatibility of the secondary school adolescent, to know the significance of the differences in both the school climate and psychosocial compatibility by sex (male and female), and to apply to a random sample of 30 pupils and pupils in the state of Tiart for the school year 2021/2022. To gather information, the School Climate Scale and the Psychosocial Compatibility Scale have been used and by applying a statistical package SPSS we have reached the following results: There is a connection between the (open) school climate and psychosocial compatibility. There is a relationship between the school climate (closed) and psychosocial compatibility. - There are statistically significant differences in the level of the school climate attributable to the sex variable. There are statistically significant differences in the level of psychosocial compatibility.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى معرفة طبيعة العلاقة بين المناخ المدرسي والتوافق النفسي الإجتماعي لدى مراهق التعليم الثان وي، ومعرفة دلالة الفروق في كل من المناخ المدرسي والتوافق النفسي الإجتماعي حسب الجنس (ذكور .2022/ وإناث)، وطبقت على عينة عشوائية بلغت ( 30 ) تلميذ وتلميذة بولاية تيارت للسنة الدراسية 2021 ولجمع المعلومات فقد تم إستخدام مقياس المناخ المدرسي ومقياس التوافق النفسي الإجتماعي وبتطبيق حزمة إحصائية توصلنا إلى النتائج التالية: -توجد علاقة بين المناخ المدرسي (المفتوح) والتوافق النفسي الإجتماعي. - توجد علاقة بين المناخ المدرسي (المغلق) والتوافق النفسي الإجتماعي. - توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى المناخ المدرسي يعزى متغير الجنس. - توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التوافق النفسي الاجتماعي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالمناخ المدرسي - المناخ المغلق- المناخ المفتوح- التوافق النفسي الإجتماعي- المراهق.en_US
dc.titleالمناخ المدرسي وعلاقته بالتوافق النفسي- الإجتماعي لدى المراهق المرحلة الثانوية -دراسة ميدانية ثانوية باي بوزيد بلدية تيارت-en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.90.pdf2,04 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.