Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنجاة, معمري-
dc.contributor.authorحليمة, خليل-
dc.date.accessioned2022-12-21T13:19:47Z-
dc.date.available2022-12-21T13:19:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7058-
dc.descriptionThe study aimed to know the nature of the relationship between psychological causes and school violence among middle school students, as well as to know the nature of the relationship between school and school violence. In this study, a questionnaire was used for measurement that was built by the student: One questionnaire to measure school violence included 20 phrases expressing school violence. The results of the study revealeden_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة العنف المدرسي لدى تلاميذ المرحمة المتوسط وكذلك إلى معرفة طبيعة العلاقة بين المدرسة والعنف المدرسي واستخدمت في هذه الدراسة استبيان لمقياس تم بناءه من قبل الطالب : الاستبيان واحد لقياس العنف المدرسي اشتمل عمى 02 عبارة تعبر عن العنف المدرسي وكشفت نتائج الدراسة : - وجود علاقة إرتباطية ودالة إحصائيا بين السلوك الاندفاعي والعنف المدرسي لدى تلاميذ المتوسط . - وجود علاقة إرتباطية ودالة إحصائيا بين المدرسة والعنف المدرسي لدى تلاميذ المتوسط.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالوقاية والعلاج،العنف المدرسيen_US
dc.titleالعنف المدرسي لدى تلاميذ المتوسط دراسة ميدانية بقصر الشلالة ولاية تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.84.pdf8,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.