Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6972
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | فاطمة, لعرج | - |
dc.contributor.author | أسماء, صافا | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-20T13:03:42Z | - |
dc.date.available | 2022-12-20T13:03:42Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6972 | - |
dc.description | The current study aimed to measure the degree of both shyness and psychological loneliness of the stuttering adolescent, in two cases of adolescents with stuttering. In this study, the clinical approach was used to suit the nature of the subject, in which each of the following tools were applied: Clinical observation, clinical interview, shyness questionnaire prepared by Al-Darini, Russell's psychological unity questionnaire (1996) rationing Magdy Mohamed El-Desouky. The study found: - There is a high degree of shyness in both cases. - The presence of a high degree of psychological unity in both cases. | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الحالية الى قياس درجة كل من الخجل و الوحدة النفسية لدى المراهق المتأتأ ، لدى حالتين من المراهقين مصابين بالتأتأة .تم استخدام في هذه الدراسة المنهج العيادي لملائمته طبيعة الموضوع طبق فيه كل من الأدوات التالية : الملاحظة العيادية ، المقابلة العيادية ،اسبيان الخجل من إعداد الدريني ، استبيان الوحدة النفسية ل راسيل (1996) تقنين مجدي الدسوقي .توصلت الدراسة الى : - وجود درجة مرتفعة من الخجل لدى الحالتين . -وجود درجة مرتفعة من الوحدة النفسية لدى الحالتين . | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت | en_US |
dc.subject | التأتأة ، المراهقة ،الخجل ، الوحدة النفسية . | en_US |
dc.title | الخجل و الوحدة النفسية لدى المراهق المتأتأ دراسة عيادية لحالتين | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.AR.2022.57.pdf | 1,25 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.